آیت الله اعرافی در جمع فعالان اجتماعی میبد/تصاویر

شورا و شهرداری میبد به تحولات اساسی نیاز دارد/ بی عدالتی های جانسوز دامن گیر برخی شهرهای استان

امام جمعه میبد با بیان این که در بعضی از مناطق استان بی عدالتی های جانسوزی شده که همه استان از آن ضرر می کنند، تصریح کرد: شورا و شهرداری میبد باید نقش برجسته ای در درآمد زایی شهر داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۳۳۱۸۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت الله اعرافی عصر روز جمعه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان میبد اظهار داشت: جامعه ای می تواند رشد و تعالی پیدا کند که یک همبستگی و همنوایی کلان و راهبردی در آن وجود داشته باشد.

امام جمعه میبد با بیان این که جامعه نیاز به امور گوناگون دارد گفـت: هنر یکی از مواردی است که برای تعالی جامعه بسیار ارزشمند است.

وی با ضروری دانستن ضوابط شرعی و دینی درحوزه های مختلف هنری، تاکید کرد: هنر می تواند در تلطیف فضای جامعه و پرکردن اوقات فراغت و همچنین پیشگیری از جرائم اثرگذار باشد.

آیت الله اعرافی افزود: آموزش و پرورش باید ذوق هنری دانش آموزان را رشد دهد، چرا که خداوند و اولیاء الهی معارف خود را در پوشش های هنری به جامعه ارائه داده اند.

وی با تأکید بر آشنایی دانش آموزان با ادبیات فاخر فارسی، گفت: اگر دانش آموزان با سعدی و حافظ و ادبیات فاخر آشنا شوند، بسیاری از مسائل قابل حل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور همچنین ضمن گلایه کلی از این شورا و وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: هنر در کشور ما هنوز در جایگاه خود قرار نگرفته است و اگر نگاه جدی تری به حوزه های هنری متعهد داشته باشیم باید از اولویت های ارشاد و نهادهای مردمی و خیری این باشد که هنر متعهد و قدسی توسعه پیدا کند که در این صورت می توان بسیاری از ناهنجاری های جامعه را معالجه کرد.

امام جمعه میبد در ادامه ظرفیت های هنری شهرستان میبد را بسیار بالا و خوب دانست و تصریح کرد: اگر مجموعه شورای شهر و شهرداری هوشیار و بیدار باشند، باید در توسعه هنر قدسی و اجتماعی سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: شورا و شهرداری میبد زحمات زیادی کشیده اند، ولی من معتقدم باید خیلی بیشتر از اینها کار صورت می گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی با بیان این که در آمد شهرداری میبد متناسب با شهر نیست، تصریح کرد: شورا و شهرداری میبد نیاز به تحولات اساسی دارد و وضع موجود جوابگوی میبد در طراز لازم نیست.

آیت الله اعرافی با ذکر این مطلب که متأسفانه در بعضی از مناطق استان بی عدالتی های جانسوزی شده که همه استان از آن ضرر می کنند، تصریح کرد: شورا و شهرداری باید نقش برجسته ای در درآمد زایی شهر داشته باشند و معنای این حرف فشار بر طبقات ضعیف نیست.

وی از دیگر مقوله های اثرگذار در سلامت جامعه را توجه به بحث ورزش برشمرد و گفت: اگر موضوع ورزش مورد حمایت قرار نگیرد، دچار عقب ماندگی می شویم و متضرر خواهیم شد.

رییس جامعه المصطفی خطاب به روحانیون شهرستان افزود: یک روحانی باید در مساجد بر مقوله ورزش تأکید کند، چرا که سلامت جامعه در گرو ورزش است.

وی موضوع تأثیرگذار دیگر در سلامت جامعه را مسئله محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به محیط زیست امر مهمی است، اما نمی شود یقه میبد را در توسعه صنعتی بگیرند ولی در کنار ما در اردکان و اشکذر صنایع آلاینده و مخرب محیط زیست توسعه یابد.

امام جمعه میبد از رسانه ها و نهادهای مرتبط با مسئله محیط زیست خواست به این موضوع بپردازند و خطاب به مسئولان استان گفت: محیط زیست استان یک پکیج است و قطعاً یکی از مسائل مهم شهرستان و استان موضوع محیط زیست و صنایع آلاینده می باشد که باید در اینخصوص همکاری صورت گیرد.

1 (16)



1 (19)



1 (14)


1 (26)



گفتنی است که در این نشست صمیمی جمعی از نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی شهرستان میبد با حضرت آیت الله اعرافی دیدار  وتعدادی از نخبگان و فعالان اجتماعی به اظهار نظر درخصوص مسایل مختلف پرداختند.

در پایان نیز مدعوین روزه دار، نماز جماعت را به امامت امام جمعه میبد اقامه و در مراسم ضیافت افطار شرکت نموند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار