سهم گمرک بیله‌سوار در جابه‌جایی مسافر 6 درصد کل کشور است

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:‌ سهم گمرک بیله‌سوار در جابه‌جایی مسافر 6 درصد کل کشور بوده و تمامی وسایل نقلیه که از این گمرک تردد می‌کنند 4 درصد کل استان اردبیل است.
کد خبر: ۸۵۳۳۴۶۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، اسماعیل غلامی, معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در آئین تودیع و معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اظهار داشت:‌ در سال گذشته حدود 3 میلیون و 900 هزار تن بار در استان اردبیل جابه‌جا شده که 9 درصد سهم کشوری بوده و 2 میلیون و 300 هزار نفر مسافر نیز توسط ناوگان عمومی این استان جابه‌جا شده که 1.2 سهم کشور را استان اردبیل به خود اختصاص می‌دهد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد:‌ سهم گمرک بیله‌سوار در جابه‌جایی مسافر 6 درصد کل کشور بوده و تمامی وسایل نقلیه که از این گمرک تردد می‌کنند 4 درصد کل استان اردبیل است.

غلامی افزود:‌ تمامی خدمات مسافربری و تجهیز ناوگان عمومی برای آسایش و رفاه مردم است که باید توجه داشته باشیم اساس کار بر روی بحث ایمنی متمرکز بوده و استان اردبیل در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و گردشگری دارای ظرفیت‌های عظیم است که همه این مولفه‌ها حاکی از وجود یک سرمایه عظیم در این استان است.

وی گفت:‌ در سال گذشته بیش از 5 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را در کل کشور داشتیم که قابل قبول بوده ولی در استان اردبیل سال گذشته 188 نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند که نسبت به سال 92، 8 درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد:‌ ایمنی می‌تواند توسعه گردشگری را به دنبال داشته می‌شود که نگهداری، توسعه و اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌های کشور در دستور کار سازمان بوده که در سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان برای استان اردبیل در رابطه با ساماندهی راه‌ها اعتبار تخصیص یافته است.

غلامی اظهار کرد:‌ افزایش مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی تاثیر بسزایی بر حفط ایمنی دارد چرا که رانندگان بعد از پیمودن مسافتی دچار خستگی و خواب‌آلودکی می‌شوند که وجود این مجتمع‌های بین‌راهی برای استراحت رانندگان بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد:‌ برای نخستین بار دستگاه GPS بر روی اتوبوس‌های مسافربری نصب می‌شود که در افزایش ایمنی تاثیرگذار بوده و امسال حدود 600 میلیارد تومان اعتبار نیز برای تجهیز جاده‌ها به دروبین‌های ثبت تخلف تخصیص یافته است.


ارسال نظرات