بافت فرسوده چالش مناطق شهرداری است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 10 گفت: 427 هکتار از مساحت منطقه جزء بافت فرسوده محسوب می‌شود که این میزان 10 برابر میانگین بافت فرسوده در شهر تهران است.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۴۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی صفدری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 10  اظهار کرد: منطقه 10 با مساحت 870 هکتاری یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهر تهران است که از این مساحت 427 هکتار آن جزء بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.

وی افزود: 53 درصد از بافت این منطقه جزء بافت‌های فرسوده  است که این میزان 10 برابر میانگین بافت فرسوده در شهر تهران است.

وی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در این منطقه یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود و امسال با توجه به گستردگی و حجم متراکم فضاهای فرسوده‌ موجود تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه‌های عملیاتی در تسهیل صدور پروانه اعمال می‌شود.

** تخفیف 101 میلیارد ریالی برای شهروندان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 10 در ادامه گریزی به صدور پروانه در محدوده مصوب بافت فرسوده زد و بیان کرد: در سال گذشته از تعداد 653 فقره پروانه صادره 480 مورد در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار داشته است که این مقدار بیش از 73 درصد مجموع ساخت‌وسازها را به خود اختصاص داده است.

صفدری در پایان گفت: رقمی بالغ بر 101 میلیارد ریال تخفیف برای شهروندان جهت نوسازی بناها اعمال شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته به علت رکود ساخت و ساز روند نزولی داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار