امر به معروف و نهی از منکر، واجب فراموش شده

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد، ترس و خجالت و ضعف در ایمان را از دلایل ترک فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۶۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جلسه اخلاق کارکنان سپاه ناحیه شهرکرد در سالن جلسات این ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل زمانپور، در این مراسم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در تقویت اخلاق و اسلام در جامعه گفت: مادامی که به ارزش و اهمیت این فریضه در اسلام و نیز در ساختن و پالایش جامعه از زشتی ها پی نبریم، عمل به آن نیز برایمان دشوار خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد، ‌افزود: همان طور که یک باغ بزرگ با رعایت شرایط و رسیدگی به نیازهای اساسی دوام می یابد و ثمر بخش می گردد، اجرا و تداوم برنامه های اسلام و درخشش استعدادهای انسانی و همچنین رسیدن به کمال هم در صورتی ممکن خواهد بود که شرایط مناسب فراهم شده باشد و موانع مختلف فردی و اجتماعی نابود گردد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیث نبوی که جامعه را به یک کشتی تشبیه کرده اظهار داشت: غرق شدن کشتی در طوفان و منجلاب بی اخلاقی و بی دینی، هلاکت همگان را در پی دارد و اگر دیگران بی تفاوت نباشند می توانند هم خود و هم جامعه را از غرق شدن نجات دهند.

زمانپور، علل عدم امر به معروف و نهی از منکر را عواملی همچون: عدم توجه به واجب بودن این فریضه، بیان نشدن اهمیت آن، نادانی به نتایج ویرانگر ترک این واجب الهی، ترس و خجالت و ضعف در ایمان دانست.

ارسال نظرات