عضو فراکسیون فرهنگ و رسانه مجلس :

برای مواجهه با اقدامات داعش به استراتژی رسانه‌ای نیاز داریم

عضو فراکسیون فرهنگ و رسانه گفت: رسانه‌ها در انعکاس اخبار و جنایات داعش فعال بوده‌اند اما برای مواجهه با اقدامات آنها به استراتژی رسانه‌ای نیاز داریم.
کد خبر: ۸۵۳۴۷۰۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس مقتدائی  در خصوص اقدامات رسانه‌ای داعش و نتایج آن، اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که غرب از اتحادیه اروپا و آمریکا گرفته تا برخی نهادها در این رابطه در سال‌های اخیر، دنبال کرده موضوع اسلام‌هراسی و در مقاطعی ایران‌هراسی است.

وی ادامه داد: آنها در جریان مذکور به دنبال نشان دادن چهره خشن از مسلمانان و ساختن دشمن فرضی برای غرب هستند و وجود گروهک‌هایی از جمله طالبان، القاعده و داعش در همین راستا است، رفتارهای غیرانسانی و خشونت‌‌آمیز که روح هر انسانی را متاثر می‌کند از جمله تلاش آن‌هاست که به نام اسلام آن را تمام می‌کنند.

عضو فراکسیون فرهنگ و رسانه همچنین گفت: آنچه امروز در سطح رسانه‌ها قابل مشاهده است نکته کلانی است که استراتژی رسانه‌ای برای مواجهه با اقدامات داعش وجود ندارد البته رسانه‌ها در انعکاس اخبار و جنایات آنها فعال بوده‌اند اما سیاست خاص رسانه‌ای برای مواجهه با لایه‌های مختلف در سیستم داعش که به اضلاعی مانند سیستم غربی، رسانه‌های حمایت‌کننده و اهداف قدرت‌های جهانی برمی‌گردد باید برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی افزود: مجموعه اقداماتی که آنها برای تخریب چهره اسلام و ایجاد روندهای انحرافی انجام می‌دهند با برنامه‌ریزی قبلی صورت می‌گیرد و موضوعات مقطعی نیست، به همین جهت مقابله با آن باید دارای ابعاد مختلف باشد بر همین اساس رسانه‌ها باید در درون خود سیاستگذاری کنند که در میدان پدید‌آورندگان داعش بازی نکنند و هم اینکه مدیران رسانه‌ها برنامه‌ریزی برای حرکت هماهنگ داشته باشند. از طرفی وزارتخانه‌های امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای امنیت ملی باید این روزها به کمک مطبوعات و خبرگزاری‌ها بیایند تا اسیر بازی غرب در جریان اقدامات داعش نشویم.

ارسال نظرات