فعالیت 1950 کانون فرهنگی در مازندران

جاودانی با اشاره به اینکه کانون‌های تبلیغاتی در حال ساماندهی هستند و نیاز به بازنگری دارند، ادامه داد: یک‌هزار و 950 مرکز زیرمجموعه ارشاد در استان داریم که حدود 600 واحد فعال نیستند و باید مجوز را به جوانان جویای کار دهیم.
کد خبر: ۸۵۳۵۲۲۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ساری، اظهار کرد: کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و اصحاب فرهنگ و هنر باید با هم در مسیر انجام این امور گام بردارند و با گارد گرفتن، کاری انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن‌های فرهنگی در ادارات ارشاد راه‌اندازی شود و همه هنرمندان در قالب این انجمن‌ها ساماندهی شوند، افزود: اگر همه در کنار هم قرار بگیریم می‌توانیم برای فرهنگ و هنر کشور کاری کنیم و هنرمندان می‌توانند کشور را از وضعیت فعلی نجات دهند و در دل مردم امید به وجود بیاورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سعی بر این است تا مشکلات فرهنگ و هنر را تا حدودی رفع کنیم، تصریح کرد: هنرمند و اهل قلم نمی‌تواند با وضعیت فعلی حرکت کند و طبیعی است که نسبت به زمان جلوتر است و مردم را باید به‌دنبال خود بکشد.

این مسئول با بیان اینکه موسسات غیرفعال فرهنگی و هنری، تعطیل می‌شوند، تصریح کرد: موسساتی که بدون توجه به قوانین مجوز گرفته‌اند، مورد بازیابی قرار می‌گیرند.

جاودانی با اشاره به اینکه کانون‌های تبلیغاتی در حال ساماندهی هستند و نیاز به بازنگری دارند، ادامه داد: یک‌هزار و 950 مرکز زیرمجموعه ارشاد در استان داریم که حدود 600 واحد فعال نیستند و باید مجوز را به جوانان جویای کار دهیم.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مربوط به هنرمندان است، خاطرنشان کرد: من هم تعجب کردم که اداره ارشاد شهرستان ساری و کانون مساجد در این مجتمع استقرار داده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه موافق هستم که دولت نباید در امور فرهنگی و هنر دخالت کند اما وظیفه حمایت از فرهنگ و هنر دارد، بیان کرد: در همه دنیا دولت‌ها با تصویب بودجه از فرهنگ و هنر حمایت می‌کنند و دخالتی در برنامه‌های فرهنگی و هنری ندارند.

این مسئول با بیان اینکه الزامی نداریم سینمای جوان را در شهرستان ساری نگه داریم، افزود: هر شهری که بتواند مرکزی برای سینمای جوان مازندران تهیه کند، سینمای جوان را به آن شهرستان منتقل می‌کنیم.

جاودانی در پایان با اشاره به اینکه نگاه ما نباید فقط به یک شهرستان باشد، گفت: اگر اکنون به سینمای جوان بودجه‌ای اختصاص دهیم فقط برای تولید است و نمی‌توانیم هزینه‌ای برای مکان استقرار سینمای جوان اختصاص دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها