ائمه جمعه نقش مهمی در اطلاع‌رسانی از عواقب اعتياد دارند

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در اطلاع‌رسانی از آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد دارند.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۵۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از   ستاد مبارزه با مواد مخدر، دكتر عليرضا جزيني در جلسه‌ مشتركي كه با حجت‌الاسلام تقـوي رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه ‏و معاونين و مشاورين و مديران اجرايي هر دو نهاد به منظور هماهنگي، هم‌افزايي و استفاده از ظرفيت كم‌نظير تريبون نماز جمعه و ‏ قابليت ائمه جمعه براي پيشگيري از اعتياد برگزار شد، گزارش مبسوطي از واقعيت تلخ اعتياد و آمار و اطلاعات مربوطه بيان ‏كرد و گفت: معتقدم در اين مبارزه بايد از همه ظرفيت‌هاي كشور استفاده كرد.

وي افزود: ائمه جمعه و جماعات در کنار تبلیغ های دینی، روشنگری و ارشاد، نسبت به آگاهسازی عمومی از آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر هم اقدام كنند چرا كه ائمه جمعه نقش مهمی در اطلاع‌رسانی از آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد دارند.

در ادامه حجت‌الاسلام تقـوي در سخناني بر ارتقاء سطح مبارزه، همگاني كردن و اجتماعي ‏شدن امر مبارزه و همچنين استفاده از ظرفيت صدا و سيما، نهادهاي غيردولتي، آموزش و پرورش، برون‌سپاري خدمات و ‏واگذاري مراكز به بخش غيردولتي، تسهيل صدور مجوز براي مراكز درماني و كمپ‌ها تاكيد كرد.

‏گفتني است، استفاده از تريبون نماز جمعه بويژه سخنران قبل از خطبه‌ها براي پيشگيري از اعتياد، ايجاد فرصت به منظور ارائه مطالب مرتبط با موادمخدر به ائمه جمعه در نشست‌هاي كشوري، ‏منطقه‌اي و استاني ائمه جمعه توسط مسئولين ستاد مبارزه با موادمخدر، ‏ارسال مطالب مكتوب در خصوص نحوه مداخله روحانيون در بحث پيشگيري اوليه توسط ستاد ‏مبارزه با موادمخدر به صورت مستمر، ‏ارسال مطالب مهم هر هفته به دبيرخانه شوراي سياستگزاري جهت انعكاس به ائمه جمعه از جمله مصوبات اين جلسه بود.

گفتني است مقرر شد اين موضوعات از طريق معاونت‌هاي تخصصي ستاد مبارزه با موادمخدر به روابط عمومي ‏شوراي سياستگزاري ائمه جمعه منتقل شود و ايشان به عنوان رابط عمل كند.
ارسال نظرات