خبرهای داغ:
آیت‌الله مظاهری خواستار شد؛

تحمل سختی‌ها و ایستادگی در برابر فشار دشمن

علّت این که مسلمانان صدر اسلام در برابر کافران و مشرکان به پیروزی رسیدند، داشتن صبر و استقامت در برابر مصائب و ایستادگی در برابر دشمن بود.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۰۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان، امروز و بعد از نماز صبح در مسجد امیرالمؤمنین جی، با اشاره به تأثیر یاد خداوند در اعمال، گفت: انسان باید در هر حالتی به گفتن ذکر خداوند مشغول باشد.

وی با اشاره به آیه بیست و چهارم سوره انسان که می فرماید "فَاصبِر لِحُکمِ رَبِّکَ وَ لا تُطِع مِنهُم ءَاثِماً اَو کَفُوراً"، افزود: اگر بخواهیم در کارهایمان موفق باشیم و در حفظ دین اسلام بهره ای داشته باشیم، باید در مقابل سختی هایی که از طرف دشمن بر ما تحمیل می شود، ایستادگی کنیم.

این مرجع تقلید بیان داشت: علّت این که مسلمانان صدر اسلام در برابر کافران و مشرکان به پیروزی رسیدند، داشتن صبر و استقامت در برابر مصائب و ایستادگی در برابر دشمن بود.

رییس حوزه های علمیه اصفهان در ادامه به آیه بیست و پنجم سوره انسان که می فرماید "وَ ذکُرِاسمَ رَبِّکَ بُکرَةً وَ اَصیلاً " اشاره کرد و گفت: انسان باید هر کاری را با یاد خداوند شروع و با یاد او به پایان برساند.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به مراتب ذکر خداوند، بیان داشت: مرتبه اول ذکر زبانی است یعنی انسان در هر حالتی با زبان خود مشغول گفتن ذکر خداوند باشد.

وی با استناد به روایات معصومین افزود: بهترین ذکرها، ذکر یونسیه (لا اِلهَ اِلّا اَنت سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین) می باشد که برای رفع گرفتاری ها و هم چنین یاری گرفتن از خداوند در کارها بسیار مؤثر است.

حضرت آیت الله مظاهری به شرح روایتی از امیرمؤمنان(ع) درباره ذکر "بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ"، اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت در این روایت می فرمایند "همه قرآن در این ذکر و همه این ذکر در (باء) آن خلاصه شده و من نقطه (باء) آن هستم" و از این روایت می توان به اهمیّت ولایت پی برد.

مدرس حوزه های علمیه اصفهان، در ادامه به خواص این ذکر اشاره کرد و افزود: این ذکر سبب محافظت انسان در برابر شیطان های درونی و بیرونی و هم چنین سبب تقویت اراده و پرواز آسان تر انسان به سمت خداوند می شود.

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند "هر گاه پدرم را می دیدم چانه شان در حال تکان خوردن بود"بیان داشت: هر کدام از اهل بیت از ذکر خاصی استفاده می کردند و ما باید به تبعیت از آنها، با تمسّک به اذکار خداوند، راه سعادت را بپیماییم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار