خبرهای داغ:
سازمان ملل:

بیش از ۱۳۵ هزار آواره از طریق دریا به اروپا رسیده‌اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که در ۶ ماه نخست ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۳۵ هزار آواره از طریق دریا خود را به اروپا رسانده‌اند که سهم کشورهای جنوبی اروپا بیشتر از سایر کشورها بوده است.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۲۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تاکید کرد که تعداد آوارگان و مهاجرانی که در شش ماه نخست 2015 میلادی به اروپا رسیده اند، 80 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

افزایش چشمگیر تعداد مهاجران خارجی که از طریق دریا وارد اروپا شده اند، در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا بر سر اینکه با بحران مهاجران روزافزون چگونه مقابله کند، اختلاف نظر دارند.

افزایش پناهندگان و مهاجرانی که اکثر آنها با قایق های ناامن خود را از طریق دریای مدیترانه به اروپا می رسانند، به شدت کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای جنوب اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.

یونان که بیشترین تعداد ورود آوارگان و مهاجران خارجی را در شش ماه نخست امسال شاهد بوده است، با مشکلات اقتصادی روبرو بوده و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. یونان نتوانسته است بدهی 1.6 میلیارد یورویی به صندوق بین المللی پول را تا ضرب الاجل 30 ژوئن بپردازد.

متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا نیز هفته گذشته از رهبران اروپایی به خاطر ناکامی در توافق بر سر طرح اسکان 40 هزار مهاجر خارجی در کشورهای اتحادیه اروپا، انتقاد کرده است.

گزارش سازمان ملل نشان می دهد که حدود 44 هزار آواره و مهاجر سوری در شش ماه نخست امسال به سواحل اروپا رسیده اند و این رقم بالاترین تعداد آوارگان خارجی را تشکیل داده است.

بی ثباتی در لیبی نیز عامل مهم دیگری در افزایش ورود مهاجران خارجی به اروپا داشته است. اریتره و افغانستان نیز پس از سوریه، دومین و سومین تعداد بالای مهاجر و آواره خارجی را داشته اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها