کوثر با زمینه تاریخی و فرهنگی قابلیت توسعه گردشگری را دارد

فرماندار کوثر گفت: این شهرستان در زمینه تاریخی و فرهنگی از پیشینه با ارزشی برخوردار است که به قابلیت های توسعه توریسم در منطقه می افزاید.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۲۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، علیرضاعلیپور، در جلسه بررسی قابلیت های گردشگری کوثر افزود: این شهرستان در زمینه تاریخی و فرهنگی از پیشینه با ارزشی برخوردار است.

وی تأکید کرد: با برنامه ریزی و استفاده مناسب از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در زمینه گردشگری دراین شهرستان می توان به نتایج مطلوبی در بحث توسعه این صنعت در شهرستان کوثردست پیدا کنیم.

علیپور با اشاره به عبور سالانه حدود هزاران نفر مسافراز این شهرستان گفت: باید با معرفی بناهای تاریخی و باستانی و جاذبه های گردشگری منطقه زمینه توقف مسافران را در این شهرستان مهیا کنیم.

این مسئول اضافه کرد: توسعه زیرساختهای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی فرهنگی، نقش مهمی در جذب بیشتر گردشگران دارد.

او بیان کرد: روستا گردی و استفاده از ظرفیت های این بخش ، از جمله بخش های مغفول مانده و حلقه مفقوده گردشگری در شهرستان کوثر است.

علیپورافزود: ارزان بودن، مناظر زیبا و بکر، سرسبزی های تمام نشدنی و چشم اندازهای بی نظیر و بسیاری از مزیت های دیگر می تواند انگیزه حضور در روستاها را میان گردشگران ایجاد کند.

فرماندار کوثر عنوان داشت: با این اقدام، می توان زمینه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و رسیدن سریع تر به شاخصهای توسعه را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: این شهرستان با جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد و نخبگان و جاذبه های فرهنگی همواره یکی از کانونهای توجه گردشگران بوده و رویکرد امسال سفر برای تسهیلات مطلوب به گردشگران اطلاع رسانی مناسب و کیفیت خدمات است.

شهرستان کوثر ده ها اثر تاریخی، باستانی و مراکز متعدد گردشگری دارد که حمام سنگی، پل فیروزآباد، آبگرم گیوی، منبر مشکول و غاریخگان از آن جمله است.

ارسال نظرات