معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد:

رنگ‌ها و پوشش‌های اسلامی در لباس‌های فرم مدارس یزد گنجانده شود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های لازم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان یزد گفت: لباس فرم مدارس یزد متناسب با طرح‌ها و رنگ‌های اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۱۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم حسن‌پور ظهر امروز در نشست هم اندیشی عفاف و حجاب استان یزد با بیان اینکه بهترین برخورد در مورد بحث حجاب، اصلاح الگوی رفتاری است، اظهار داشت: حجاب از دو منظر حجاب‌الناس و حجاب‌الله دارای اهمیت و ارزش است.
به گزارش تسنیم،معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: عمده جوانان فقط به منظور خودنمایی در جامعه و بین هم‌کلاسی، هم سالان و دوستان خود از رعایت حجاب ممانعت می‌کنند.
حسن‌پور با اشاره به وجود نگرش‌های مختلف در مورد بحث حجاب افزود: زنان در یک جامعه اسلامی باید در فضاهای مختلف پوشش‌های گوناگون داشته باشند.
وی استفاده از رنگ‌ها و طراحی‌های اسلامی در لباس فرم مدارس، تبلیغ و انتشار مقالات با موضوع اهمیت دلایل و ضرورت رعایت عفاف و حجاب،  اقدام برای ساخت هنرها، آثار معاصر و تجلیل از فرهیختگان هنری و دست‌اندرکاران ترویج فرهنگ و عفاف را از جمله راهکارهای اجرایی حائز اهمیت در این رابطه دانست.


آموزش و پرورش تنها به مقوله علم و دانش دانش‌آموزان می‌پردازد
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: نظارت بر فعالیت‌های مستمر ترویجی و فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب باید اصلاح شود.
فاطمه زارع با اشاره به عدم تقویت بنیان دینی و مذهبی در خانواده‌ها گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه فقط نقش تقویتی در جهت تربیت فرزندان را ایفا می‌کنند.
زارع با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان به ویژه دختران در خانواده افزود: در جامعه اسلامی خانواده‌ها نقش اصلی تربیت و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی فرزندان به ویژه دختران را ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به ضرورت انتقال آموزه‌های حجاب و عفاف تصریح کرد: حجاب برتر از نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی چادر است.

ارسال نظرات