امام جمعه خرم آباد:

ملت ایران نه از تهدید غربی ها می ترسد و نه با تطمیع آنها خوشحال می شود

امام جمعه خرم آباد گفت: ملت ایران نه از تهدید آمریکاییها می ترسد و نه با تطمیع آنها خوشحال می شود.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۸۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در محل مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، با اشاره به سیاست تهدید و تطمیع غرب علیه کشورمان در جریان مذاکرات هسته ای گفت: ملت ایران راه خود را پیدا کرده است؛ بنابراین نه از تهدید غربی ها می ترسند و نه با تطمیع آنها خوشحال می شوند.

وی مقصرسازی ایران در رسانه ها را پروژه جدید غربی ها علیه پرونده هسته ای کشورمان عنوان کرد و افزود: طرف مقابل پروژه جدیدی به نام مقصر رسازی را در رسانه ها مطرح کرده است به گونه ای که می گویند اگر مذاکرات شکست بخورد ایران مقصر است.

امام جمعه خرم آباد گفت: غربی ها از یک سو تهدید می کنند و می گویند اگر مذاکرات شکست بخورد گزینه نظامی روی میز است و از سوی دیگر با تطمیع می گویند اگر توافق شود دروازه پیشرفت به روی ایران باز می شود؛ اما مساله ای که وجود دارد این است که ملت ایران نه از تهدید غربی ها می هراسند و نه از تطمیع آنها خوشحال می شوند.

میرعمادی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای به نقطه حساس و سرنوشت ساز خود رسیده است؛ از این رو این مرحله از مذکرات هوشمندی و هوشیاری خاصی را می طلبد افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید مراقب مقاصد شیطانی و اهداف موزیانه آمریکا و تلاش های آنها برای تحمیل خواسته های خود بر کشورمان باشند و دسیسه های آنها را ناکام بگذارند.

وی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در این گام های آخر مذاکرات مسئولیت سنگینی به دوش دارند و با این حال امیدواریم که با پشتوانه رهبری که آنها را شجاع، غیور و امین دانسته اند و همچنین پشتوانه ملت ایران منافع ملی و ستاوردهای هسته ای کشورمان را حفظ کنند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به سالروز حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری کشورمان ضمن محکومیت این جنایت گفت: حمله ناوگان دریایی آمریکای جنایت کار به هواپیمای مسافربری ایرباس کشورمان که 298 نفر سرنشین آن به شهادت رسیدند یکی از حوادث بسیار تکان دهنده و از اسناد بزرگ و فراموش نشدنی جنایات آمریکا است که برای همیشه به عنوان نقطه سیاهی در پرونده این کشور باقی خواهد ماند.

میرعمادی حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان را انتقام جویی آمریکا از مردم به علت شکست سیاست های این کشور در خاورمیانه و وقوع بیداری اسلامی دانست و بیان کرد: در این حمله به عنوان یک جنایت تاریخی و ناقض حقوق بین الملل 66 کودک و 52 زن به شهادت رسیدند.

وی به در پیش رو بودن روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: امسال به دلیل وضعیت جهان اسلام و خاورمیانه در عراق، بحرین، یمن و فلسطین و از طرفی انزوای اسرائیل به واسطه بیداری اسلامی راهپیمایی روز قدس از روز اهمیت بیشتری برخوردار است.

توجه به ایتام و نیازمندان و بیان اهمیت شب های قدر از دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه خرم آباد بود.

ارسال نظرات