حضور در مساجد و شب زنده‌داری در ایام قدر انسان را به آرامش می‌رساند

امام جمعه موقت سنندج گفت: شب‌های لیله‌القدر بهترین زمان برای توبه کردن از گناهان و بازگشت به سوی پروردگار است و حضور در مساجد و شب زنده‌داری انسان را به آرامش می‌رساند.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۸۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تسلیت سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع)، گفت: امیرالمومنین با تاسی و الگوگیری از پیامبر عظیم‌الشان اسلام همواره در برابر ظالمان همچون کوهی استوار و در برخورد با ضعفا و مظلومان مهربان و سخاوتمند بود.

وی با بیان اینکه این بزرگوار اسوه پاکی، ایثار، از خودگذشتگی، مهربانی و فداکاری بودند، اظهار داشت: امام علی(ع) بزرگترین الگو برای جهان بشریت است و با گذشت هزاران سال از شهادت جانگدازش مسلمانان هر ساله این ایام را به سوگ می‌نشینند.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به شبهای قدر اشاره کرد و افزود: شب‌های لیله‌القدر بهترین زمان برای توبه کردن از گناهان و بازگشت به سوی پروردگار است و حضور در مساجد و شب زنده‌داری انسان را به آرامش می‌رساند

حسینی تاکید کرد: عبادت در این شب ها به اندازه عبادت در طول سال است چرا که در این شب ها قرآن بر پیامبر نازل شده است.

وی تصریح کرد: حضور پر شور جوانان در مراسم مذهبی و خصوصا شب های قدر آنها را از گناهان دور می سازد و بخش زیاد از مشکلات فعلی جامعه به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی از بین می رود و جامعه به سمت سلامت و سعادت پیش می شود.

امام جمعه موقت سنندج همچنین بر رعایت حقوق همسایه تاکید کرد و گفت: بنا به فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) کسی که همسایگان خود را آزار و اذیت کند ایمان وی کامل نیست و او را به بهشت راه نمی دهند مگر اینکه از همسایه خود حلالیت بطلبد.

ارسال نظرات