یکی از شاعران حاضر در دیدار با امام خامنه ای:

دیدار شاعران با رهبر انقلاب یعنی شعر تفننی نیست

اسماعیل امینی، شاعر و منتقد ادبی می‌گوید: دیدار شعرا با رهبر انقلاب، این موضوع را روشن می‌کند که از کدام طرف حرکت کنیم تا به شعر کمک کنیم. او معتقد است پیام دیگر این دیدار این است که هنر شعر تفننی نیست.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۰۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل امینی، شاعر  درباره دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی و جدیت ویژه ایشان برای ادامه‌دار بودن این دیدارها، گفت: اهمیت شعر برای کسانی که با بنیان‌های فرهنگی و هنری مردم آشنا هستند، آشکار است. اما گاهی اوقات این موضوعات در غوغای رسانه‌ای گم می شود و فکر می‌کنند شعر به اندازه مثلا حوزه‌ی ورزش اهمیت ندارد و طرفداری ندارد.

امینی ادامه داد: موضوع شعر، طرفدار داشتن یا نداشتن نیست. موضوع این است که شعر با بنیان‌های فرهنگی ما و با میراث ما به لحاظ اعتقادی و تجربی سروکار دارد. کاری که این دیدار انجام می‌دهد این است که اولا توجه عمومی  را به اهمیت شعر جلب می کند. یعنی اینکه، این هنر تفننی نیست و هنری در کنار هنرهای دیگر نیست و با آن‌ها فرق دارد. شعر، هنری برای انتقال تجربه ها و مباحث فرهنگی به نسل‌های بعدی است. در حقیقت هنر شعر، مقدم بر دفاع از ارزش‌های دینی است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر این است که این جلسات نشان می‌دهد که طیف وسیعی از شعرا هستند که علاقمند به ارزش های انقلاب هستند و در این چارچوب کار می‌کنند، تصریح کرد: این‌ها پیوسته تشنه این هستند که باید کدام مسیر را بروند. از این همه مسیر که جریانات سیاسی به نام انقلاب ایجاد کردند کدام یک صحیح‌تر است. و یا از این همه روش که برای ترویج فرهنگ شعر وجود دارد کدام یک بهتر است. دیدار شعرا با رهبر انقلاب، این موضوع را روشن می‌کند که از کدام طرف حرکت کنیم تا به شعر کمک کنیم.

این شاعر بیان داشت: البته شعرایی هم برای شهرهای دیگر هستند که در جامعه شعری شناخته شده نبودند و از طریق این دیدارها، توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند و شکوفا می‌شوند. من در دیدار امسال دیدم که 60 درصد چهره‌ها جدید هستند که این موضوع بسیار خوب است. هنر شاعری هنر سختی است و این گونه نیست که در طول یک سال این مقدار شاعر خوب تربیت کنیم. این که می‌بینیم که این شعرای خوب و جوان در دیدار حضور دارند، بسیار خوب است.

ارسال نظرات