با حضور قاری مصری محفل انس با قرآن امل برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم با هماهنگی اداره اوقاف و امورخیریه آمل با حضور احمد شحات احمد، قاری مصری در امام‌زاده ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۳۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در مراسم نورانی و تلاوت روح‌بخش قرآنی با بیان اینکه ماه رمضان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ماه‌های خداوند ماه فرصتی برای انس، الفت و اخت شدن با قرآن کریم است، اظهار داشت: این ماه دارای برکات و خیر بسیاری است به طوری که باری تعالی به خوابیدن روزه‌دار پاداش عبادت می‌دهد.

حجت‌الاسلام رسول علیخانی با اشاره به حضور قاری مصری در مراسم انس با قرآن کریم به نوعی نشاط معنوی را برای مردم این شهرستان به ارمغان آورده است، بیان داشت: این شهرستان با توجه به قدمت فرهنگی و مذهبی مهد علما و مفاخر دینی و مذهبی بزرگی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و قرآنی مازندران در جوار امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل، افزود: با آغاز طرح تابستانه نشاط معنوی تاکنون در این مرکز 400 نفر ثبت‌نام کرده تا در رشته‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، مذهبی و علمی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی آمل نیز با تاکید براینکه قرآت قرآن کریم امر به معروف است، یادآور شد: در دین اسلام معروف‌ها به درجات مختلفی تقسیم شده است.

حجت‌الاسلام محمود ابوترابی با اعلام اینکه انسان بر اساس برپا داشتن معروف‌ها می‌تواند به مراتب بالای انسانیت دست یابد، اذعان داشت: دوست داشتن تلاوت قرآن و استماع آن هم کار خیری است که خداوند برای آن پاداش زیادی لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: تبلیغ، ترویج و آموزش قران کریم بسیار ارزشمند است که خداوند پاداش آن را می‌دهد.

ابوترابی با اعلام اینکه در انجام منکر درجات و مراتبی وجود دارد، عنوان کرد: برخی از افراد دوست دارند که فساد، فحشا و منکرات در بین دیگر افراد جامعه ترویج یابد که این دسته از انسان‌ها راه به گمراهی داشته و سعادتمند نمی‌شوند.

اجرای گروه‌های سرود و تواشیح، قرات قرآن توسط مهرداد اسماعیل‌زاده قاری کل قرآن، تلاوت قرآن از قاری حافظ کل غلامرضا حاتمی راد، قرائت قرآن به زبان فرانسه از طلاب جوان آملی حجت‌الاسلام مجتبی شعبان‌پور و در پایان قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی از جهاد اسلام مصر احمد شحات احمد برنامه‌های بوده که مورد استقبال مردم مذهبی و ولایت‌مدار شهرستان آمل قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها