خبرهای داغ:
نقوی‌حسینی:

تیم مذاکره‌کننده ایران از اختیار کامل برای رد"توافق بد" برخوردار است

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خطوط قرمز هسته‌ای کاملا برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعریف شده است، گفت: تیم مذاکره‌کننده ما از اختیار کامل برای رد توافق بد برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۶۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسین نقوی‌حسینی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌‌ای ایران با 1+5، گفت: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با مکر و حیله‌گری در مذاکرات هسته‌ای اهداف خودشان را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه ما براساس فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند:"آمریکا شیطان بزرگ است"، ما هیچگاه به  آمریکا اعتماد نداریم و دولتمردان این کشور را مکار می‌دانیم، افزود: این لقب به درستی از سوی امام خمینی(ره) برای دولتمردان آمریکایی قرار داده شده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین زمینه به رفتار موذیانه آمریکایی‌ها در روند مذاکرات هسته‌ای طی 2 سال گذشته اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌‌ها وقتی دیدند که بعضی از خطوط قرمز نظام غیرقابل عبور است و جمهوری اسلامی هم از این خطوط قرمز عبور نخواهد کرد، بازی و حیله جدیدی را به نام "تهیه متن بدون امضا" در پیش گرفتند.

نقوی‌حسینی "تهیه متن بدون امضا" را حیله آمریکایی دانست و گفت: تیم مذاکره‌کننده ما نباید به هیچ‌وجه زیر بار چنین چیزی بروند، زیرا هدف آمریکایی‌ها از طرح "متن بدون امضا" این است که می‌خواهند عواقب آن را متوجه ایران کنند و در دنیا هم سر و صدا راه  بیاندازند و بگویند که ایران باعث شکست مذاکرات شده و به توافق لوزان عمل نکرده است.

وی در ادامه، اظهار داشت: بنده معتقدم که تیم مذاکره‌کننده نباید زیر بار پذیرش "متن بدون امضا" بروند و با اختیاراتی که برای مذاکره دارند کار به نتیجه رسیده و پایان یابد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما دستورالعمل دارد و اصلا نیازی به این ندارد که برای تأیید نهایی نتیجه مذاکرات به ایران بیاید، افزود: خطوط قرمز هسته‌ای کاملا برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعریف شده است و آنها از اختیار کامل برای رد توافق بد برخوردارند.

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نباید به هیچ عنوان تحت تأثیر ضرب‌الاجل و زمان قرار بگیرد، اضافه کرد: ما برای هر نوع توافقی مذاکره نمی‌کنیم، بلکه ما برای توافق خوب مذاکره می‌کنیم و زمان و ضرب‌الاجل زمانی نباید ما را تحت تأثیر قرار دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم مذاکره‌کننده ما باید به این نکته توجه داشته باشد که برای رد توافق بد نیازی به کسب اجازه از افراد دیگر نیست و چارچوب‌ها برایشان مشخص است و دستورالعمل دارند، تیم مذاکره‌‌کننده این اختیار را دارد که در چارچوب و خطوط قرمزی که به آنها اعلام شده است تصمیم بگیرد و کار را نهایی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها