خبرهای داغ:
در هفته‌ای که گذشت

نفت و طلا ارزان شد

قیمت جهانی نفت در هفته ای که گذشت با کاهش ۲.۸۶ دلاری مواجه شد و قیمت طلا با کاهش ۲ دلاری به ۱۱۶۸ دلار در هر اونس رسید.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۴۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فرانس پرس، به دلیل نگرانی ها در مورد آینده حوزه یورو و احتمال افزایش صادرات نفت ایران، قیمت نفت این هفته تحت فشار قرار گرفت. طلا هم نتوانست از موقعیت خود به عنوان سرمایه گذاری جایگزین، نهایت استفاده را ببرد.

بازارهای آمریکا روز جمعه در آستانه 4 جولای، جشن های روز استقلال این کشور تعطیل بود.
در بازار نفت و در شرایطی که تمام توجهات معطوف افزایش تولید نفت آمریکا بود و تجار در انتظار نتایج رفراندوم روز یکشنبه یونان بودند که می تواند سرنوشت حضور این کشور در حوزه یورو را تعیین کند، قیمت ها کاهش یافت.

تجار نگران فزونی عرضه و اولین افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در سال جاری در آمریکا هستند.

همچنین نگرانی هایی در مورد بازگشت نفت ایران به بازار وجود دارد. مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی برای انعقاد توافق هسته ای تا روز 7 جولای تمدید شده است.

نتیجه مثبت مذاکرات می تواند لغو تحریم صادرات نفت ایران را به دنبال داشته باشد.

براساس این گزارش، روز جمعه، در بازار لندن، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اوت به رقم 60 دلار و 39 سنت کاهش یافت، در حالی که این رقم یک هفته قبل تر 63 دلار و 25 سنت بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه اوت از رقم 59 دلار و 59 سنت در یک هفته قبل، به 55 دلار و 41 سنت رسید.

در بازار طلا، فلز زرد موفقیت چندانی در افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران نداشت.

جمیل احمد، تحلیلگر بازار طلا گفت: «به رغم ابهام ادامه دار در خصوص وضعیت یونان، هیچ نشانه ای از افزایش اشتها برای خرید طلا وجود ندارد.»

«معمولا انتظار می رود که زمانی که اتفاقاتی نظیر بحران یونان اتفاق می افتد، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش قابل توجهی پیدا کند، اما این اتفاق نیافتاد. خریداران به وضوح از خرید امتناع می کنند، زیرا ما داریم به زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا نزدیک می شویم و چشم انداز بازار طلا همچنان ضعیف است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز جمعه از 1170 دلار در هفته قبل به 1168 دلار سنت رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها