استاندار لرستان:

بسیج سازندگی لرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشرو است

استاندار لرستان گفت: بسیج سازندگی لرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشرو است.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۴۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی، طرح هجرت و شورای قرارگاه جهاد اقتصادی لرستان که با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد، گفت: بسیج سازندگی در استان لرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده و است و در واقع با رویکرد اقتصاد درون زا کمترین اعتبارات و امکانات را جهت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به کار برده است.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش برای اقتصاد کشور و به ویژه استان لرستان نام برد و افزود: علی رغم مشکلات اقتصادی استان بسیج سازندگی سال گذشته 1413 شغل را به عنوانیک اقدام مهم و با ارزش ایجاد کرده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه بسیج سازندگی یک فرصت برای بدنه دولت است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم گفت: دستگاههای اجرایی که فاقد نیروی لازم برای اجرای برنامه های خود هستند می توانند از طرفیت و توان بسیج سازندگی استفاده کنند.

بازوند با اشاره به اینکه هزینه اجرای طرح ها توسط بسیج سازندگی 30 درصد کمتر از هزینه طرح های اجرا شده توسط پیمانکاران است تصریح کرد: این در حالی است که پیمانکاران برای اجرای طرح ها در مناطق محروم و دورافتاده حضور نمی یابند اما بسیج سازندگی در این کار پیشگام است.

وی ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب در مقابله با تحریم های اقتصادی موثر دانست و ادامه داد: اذعان رئیس جمهور آمریکا به ناکارآمد بودن تحریم ها علیه کشورمان بیانگر این است که نسخه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب کارساز بوده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه تنها با اقتصاد مقاومتی می توان فرهنگ جهادی را که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها جاری و ساری بود را امروز در جامعه احیاء کنیم گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه ساز افزایش کارایی و بهره وری در اقتصاد کشور می شود و از طرفی با تکیه بر آن می توانیم به خودباوری برسیم.

بازوند با بیان اینکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی ضعف فرهنگ کار را در کشور از بین ببریم اضافه کرد: یکی از چالش های اساسی ما در استان ضعف فرهنگ کار است و با این حال اگر فرهنگ کار تقویت شود مشرکت اقتصادی مردم نیز افزایش می ییابد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان بیان کرد: در بهار سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی در استان بیش از 31 درصد بوده ولی در بهار 94 این میزان به 35.5 رسیده است و در واقع همین مساله باعث کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

استاندار برستان با بیان اینکه طرح های بسیج سازندگی می تواند نرخ مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی استان را افزایش دهد گفت: اگر امسال نیز با روند افزایش نرخ مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی روبرو باشیم قطعا نرخ بیکاری در استان با کاهش بیشتری مواجه می شود.

 

ارسال نظرات