خبرهای داغ:
محمدی
معلمی در مجمع بسیج ناحیه امام رضا(ع) اصفهان مطرح کرد:

ضرورت تشکیل جبهه منطقه اسلامی در مقابل جبهه متحد استکبار

کد خبر: ۸۵۳۷۲۳۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محمود معلمی در مجمع بسیج شهرستان اصفهان در ناحیه امام رضا(ع) با اشاره به میدان داری ایران در مسائل منطقه، اظهار کرد: برخی می گویند که چرا ایران در عراق میدان داری می کند و یا مسائل یمن به ایران چه ارتباطی دارد، این افراد از مسائل پشت پرده غافل هستند و نمی دانند که در پشت پرده مسائل موجود در منطقه چه می گذرد.

وی افزود: باید جبهه منطقه ای اسلامی در برابر جبهه متحد استکبار و تمام کسانی که فرهنگ جاهلیت و گفتمان آن را دنبال می کنند تشکیل شود، یعنی کشورهای همچون ایران، عراق، سوریه، نیروهای یمن، فاطمیون افغانستان با هم متحد شده تا بتوانند در مقابل جبهه استکبار بایستند و گرنه بازنده مسائل منطقه خواهند بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به چگونگی حمله تروریست های داعش به عراق و سوریه و حمله عربستان به یمن، بیان کرد: باید دقت کرد و به خوبی پشت صحنه و گرداننده اصلی این مسائل را رصد کرد.

وی ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی سابق، آمریکا خود را تنها قطب جهان به حساب آورد و برای کشورهای غرب آسیا(منطقه خاورمیانه) برنامه ریزی کرد.

معلمی گفت: آن ها تغییر نقشه سیاسی و جغرافیایی منطقه را در برنامه های خود تدوین کردند.

وی اضافه کرد: در این تغییرات کشورهایی همچون مصر که با تغییر رأس حکومت، در مسیر اهداف آمریکا قرار می گرفت در برنامه تغییر نقشه سیاسی قرار می گرفتند؛ آنان با تغییر سیاست در کشورهای مورد نظر به دنبال پیشبرد اهداف خود در منطقه هستند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی عنوان کرد: آمریکایی ها در کشورهایی همچون عراق و سوریه و یمن این طرح را اجرا کرده و پس دست نیافتن به اهداف خود جهت تغییر نقشه جغرافیایی اقدام کردند.

وی با اشاره به برنامه آمریکایی ها برای تغییر نقشه جغرافیایی منطقه خاورمیانه، افزود: در برنامه آمریکایی ها آمده که ایران باید به 5 کشور کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مرکزی تبدیل شود؛ آنان به دنبال ایجاد 34 کشور جدید در منطقه هستند و کشورهایی همچون عراق و یمن نیز در برنامه آن ها قرار دارد، لذا می بینیم که در کنگره آمریکا تقسیم عراق به کشور کردنشین، شیعه نشین و سنی نشین مطرح شد.

معلمی ادامه داد: هشدار مرجعیت عراق و تلاش های جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا امروز طرح سه کشور منتفی شده و به فدارال بودن رضایت دهند.

وی همچنین ابراز کرد: ایران به تنهایی در مقابل طرح های شوم آمریکا در منطقه ایستاده است، لذا تشکیل جبهه منطقه ای اسلامی برای مبارزه با آمریکا و غرب ضروری است.

مذاکره با آمریکا برای کم کردن شرّ دشمن است

معلمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، بیان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند پیشنهاد مذاکره از جانب غربی ها و آمریکایی ها بوده و مذاکره ایران با گره 5 + 1 برای کم کردن شرّ دشمن است.

وی ضمن اشاره به ناکارآمدی تحریم ها بر علیه ایران، افزود: اوباما در کنگره اذعان کرد که تحریم های آمریکا بر علیه ایران هیچ تأثیری در جلوگیری از پیشرفت های علمی ایران نداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب 11 سال پیش از مسئولان خواستند تا اقتصاد را از نفت جدا کنند و آسیب پذیری اقتصاد ایران را کاهش دهند اما این امر محقق نشد.

وی با تأکید بر اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور توجه به درون کشور و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: هیچ کس در داخل ایران مخالف دست یابی به توافق نیست و همه منتظر امضای یک توافق خوب هستند.

معلمی با بیان اینکه امکان تمدید مذاکرات وجود دارد، اضافه کرد: رهبر انقلاب نیز به فرزندان انقلاب و تیم مذاکره کننده هسته ای توصیه کردند که خود را محدود به زمان نکنند و امور را با دقت به جلو ببرند چراکه آمریکا قابل اعتماد نیست.

هدف استکبار از مذاکرات، توقف پیشرفت های ملت ایران است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: قصد واقعی استکبار از مذاکره، جلوگیری از عزت روزافزون ملت ایران و توقف پیشرفت های ملت ایران است چراکه در واقع مسأله هسته ای یک بهانه است.

وی با اشاره به اذعان برخی مقامات امریکایی به بهانه بودن این مذاکرات، یادآور شد: جلوگیری از قوی تر شدن ایران یکی از اهداف آمریکایی هاست چراکه خود به این مطلب اذعان کرده اند که ایران بدون حمایت آمریکا و حتی در شرایط مبارزه با آمریکا می تواند خود را به عنوان یک پدیده به جهان معرفی کند.

انتهای پیام / 63042 /
ارسال نظرات
آخرین اخبار