«مجاهدین و شهدای لشکر بدر» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

یکی از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه قرآن غرفه‌ای متعلق به مجاهدین و شهدای لشکر بدر است. در این غرفه با برپایی نمایشگاه عکسی از مجاهدین و شهدای عراقی مدافع ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۳۷۶۹۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه قرآن غرفه‌ای متعلق به مجاهدین و شهدای لشکر بدر است. در این غرفه با برپایی نمایشگاه عکسی از مجاهدین و شهدای عراقی مدافع ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به معرفی و ارائه اطلاعاتی در این خصوص پرداخته می‌شود. 

نمایشگاه عکسی که با این هدف در این غرفه برپا شده است 40 تابلوی عکس از مجاهدین عراقی را برای مخاطبان به نمایش گذاشته است که در 8 سال دفاع مقدس  و همچنین از سال 1359 تا 1382 در مقاطع مختلف برای دفاع از ایران اسلامی جنگیده اند.

از دیگر اقدامات این غرفه پخش مستندی از رشادت ها و دلاوری های مجاهدین عراقی در مقابله با نیروهای داعش است که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شده است. موسسه حفظ و نشر آثار مقاومت اسلامی عراق کتاب‌های بسیاری از رشادت‌ها، خاطرات، اشعار و دست نوشته های این مجاهدان به زبان عربی به چاپ رسانده است که این مجموعه در صدد ترجمه آنها به زبان فارسی است.

این غرفه و اقدامات و فعالیت‌های موجود در آن به همت پایگاه مردمی و خودجوشی صورت گرفته است که تلاش فرزندان این مجاهدین و شهدا را در بر دارد این فرزندان شهدا تلاش می‌کنند تا مجاهدان و شهدای بدر را به مردم ایران هرچه بیشتر معرفی کنند. مجاهدین عراقی بسیاری در دفاع از خاک ایران در لشکر 9 بدر و در عملیات‌های کربلا 2، 4، 5، ظهر و بدر شرکت داشتند و به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات