مبارزه با اعتياد توجه جدی متولیان فرهنگي‌ را می‌طلبد

يك مداح اهل بيت با اشاره به لزوم برگزاری همایش سراسری برای مداحان جهت پیشگیری از اعتیاد تاکید داشت: مبارزه با اعتياد توجه جدی متولیان فرهنگي‌ جامعه را می‌طلبد.
کد خبر: ۸۵۳۷۷۲۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد طاهری اجتماعی شدن امر مبارزه را رویکرد مناسبی عنوان داشت و اظهار داشت: این رویکر تاثیرات موثری نسبت به سایر روش‌ها به همراه دارد و مداحان نیز با توجه به جمع کثیری از مخاطبان خود می توانند در افزایش مشارکت مردم در پیشگیری از اعتیاد نقش مثبتی را داشته باشند.

وی نقش خانواده را در پیشگیری از اعتیاد مهم دانست و بیان داشت: خانواده بیشترین ارتباط را با فرزندان خود دارند لذا از دوران کودکی می توانند با مهارت آموزی به فرزندان خود آنها را از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد مصون دارند.

طاهری با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان از مشکلات مهم امروز جامعه است و توجه جدی متولیان فرهنگ اجتماعی جامعه را می‌طلبد، افزود: والدین به‌عنوان الگوهای رفتاری فرزندان می‌توانند شیوه‌های سالم زندگی هوشمندانه را نشان داده و با رفتار مناسب از افتادن فرزندان خود در دام‌های خانمان‌سوز اعتیاد جلوگیری کنند.

این مداح اهل بیت تاکید کرد: با پیشگیری و آموزش‌های لازم می توان پیامدهای گسترده فردی و به خصوص اجتماعی ناشی از مواد مخدر جامعه را به حداقل رساند. مداحان می‌توانند همکاری‌های مناسبی را با نهادهای فرهنگی در راستای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از عواقب شوم گرایش به اعتیاد داشته باشیم.

وی به لزوم برگزاری همایش سراسری برای مداحان به میزبانی جامعه مداحان جهت پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و تاکید داشت: برگزاری کنگره و همایش برای آموزش و انتقال تجارب میان مداحان حائز اهمیت است.

طاهری ادامه داد: مداحان می‌توانند در مراسم‌هایی که جوانان و نوجوانان زیادی حضور دارند حضور یافته و با بیان اشعاری جهت مبارزه اجتماعی با مواد مخدر گام بردارند. بین دو نیمه بازی فوتبال از نمونه‌های موثر است که مسئولان باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و جهت دعوت مداحان برنامه‌ریزی انجام دهند. مداحان نیز این آمادگی را دارند تا همکاری موثری در رفع این بلیه شوم اجتماعی داشته باشند.

وی ماه مبارک رمضان و محرم را از ماه‌هایی عنوان داشت که فرصت مناسبی جهت آموزش به نوجوانان و جوانان بوده و افزود: در این ماه افراد بیشتری در هیئت‌ها حضور یافته که این مساله فرصت مغتنمی برای ارائه مسائل پیشگیری از اعتیاد به صورت روش‌های مستقیم و غیر مستقیم است.

این مداح اهل بیت تاکید کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و صدا و سیما باید نقش خود را پررنگ تر در این زمینه ایفا کرده و با نمایش بیشتر فیلم و سریال در جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد همکاری کنند.

طاهری خاطر نشان کرد: آموزش‌های خانواده‌ نیاز است که بیش از گذشته باشد چراکه با تنوع مواد مخدر بسیاری از انواع مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی اطلاع ندارند. ارائه مهارت‌های زندگی نیز به دانشجویان و دانش‌اموزان در رفع دغدغه اجتماعی اعتیاد بسیار ضرورت دارد که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور قرار گیرد.
ارسال نظرات