حمایت از اقتصاد ملی را در کودکی به فرزندان بیاموزیم

حسین مظفر در تبیین نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی برای اقتصاد مقاومتی و تبیین آن گفت: آموزش و پرورش در مقاومت چه مقاومت اقتصادی و چه سایر انواع آن، نقش بسیار مهمی دارد.
کد خبر: ۸۵۳۷۷۶۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج  ، حسین مظفر گفت: افلاطون از قول ارسطو در کتاب جمهوریت می گوید، اگر می خواهید جوانان جامعه آرمانی آینده، مسیر سربلندی و سر افرازی را طی کنند، باید کاری کنید که از واژه مرگ نهراسند و به معلمان توصیه می کند، هیچ گاه از واژه مرگ به عنوان واژه ای هراس آور یادنکنند و شاگردان خود را طوری بار بیاورند که از مرگ نهراسند.

وی افزود: عرصه تعلیم و تربیت عرصه تربیت انسانهای شجاع، متهور، ژرف اندیش و پرصلابت است. به ویژه برای ملت ایران که اسطوره هایی از صلابت و مقاومت دارند که می توان به راحتی آنها را الگو قرار داد. بیان خاطرات آنها و رشادت­های ایشان می تواند خود درس بزرگی برای نسلهای آینده ایران باشد.

وزیر سابق آموزش و پرورش در پایان افزود: امروز آموزش و پرورش کشور تا دست یابی به وضع مطلوب فاصله زیادی دارد، لکن با توجه به امکاناتی که داریم، مسیر درستی را در حال طی کردن هستیم، ولی اقدامات انجام شده کافی نیست.

موضوع تربیت معلم و همچنین متون و محتوای کتب درسی باید بیش از پیش مورد توجه گیرد و بهترین دستاویز در حصول مطلوب، سند جامع تعلیم و تربیت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که رهبر انقلاب اسلامی نیز نظر مثبتی بر آن دارند. این سند محور تربیت نسلهای آینده قرار بگیرد و حمایت از اقتصاد ملی در برابر هجوم اقتصادی بیگانگان از کودکی به فرزندان این مرز و بوم آموزش داده شود تا اقتصاد کشور برای چند نسل بیمه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار