تکمیل ساختمان حفاظتی جعفرآباد به منظور حفاظت از مراتع مغان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تکمیل ساختمان حفاظتی شهر جعفرآباد و فعال سازی دبیرخانه ماده واحده شهرستان با هدف حفاظت از مراتع و تعیین تکلیف اراضی اختلافی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۴۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار,مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در فرمانداری بیله سواردر نشست با فرماندار این شهرستان، بزرگترین مشکل این حوزه را حفاظت از مراتع و زمین هایی دانست که هم به لحاظ ویژه بودن منطقه و هم به لحاظ با ارزش بودن خاک دارای اهمیت است.

شهامت هدایت از عزم دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزان به منابع طبیعی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی به عنوان مجری قانون با کسانی که نسبت به تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می کنند برخورد قانونی می کند.

هدایت اظهار کرد: 166 فقره پرونده حقوقی (ضرر و زیان) در این شهرستان تشکیل شده و مورد بررسی است.

وی افزود: 200 فقره پرونده تخلف مربوط به ماده 55 و 44 تاکنون به صورت مکرر وجود دارد که 70 درصد پرونده ها به مراجع قضایی و انتظامی معرفی و در حال رسیدگی است و در سه ماه اول امسال نیز 37 فقره پرونده رفع تصرف به ارزش 568 هکتار خلع ید در بیله سوار انجام گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از تکمیل ساختمان حفاظتی شهر جعفرآباد و فعال سازی دبیرخانه ماده واحده شهرستان با هدف تعیین وضعیت پرونده های مفتوحه و تعیین تکلیف اراضی اختلافی خبر داد.

وی با اشاره به این که بیشترین مراتع شهرستان بیله سوار در بخش جعفرآباد قرار دارد گفت: اقداماتی شده تا اداره مرتع شهرستان به بخش جعفرآباد انتقال یابد تا کنترل و حفاظت از مرتع بهتر شود.

وی به احداث سه پاسگاه حفاظتی در شهرستان و بخش جعفرآباد اشاره کرد و با بیان این که بقای حیات و زندگی انسان ها با وضعیت منابع طبیعی گره خورده افزود: همه باید حافظ منابع طبیعی و همیار طبیعت باشند.

آرام حلیم نیز در این نشست به آتش سوزی های هفته های گذشته که منجر به آتش سوزی 45 هزار هکتار از مراتع کشاورزی این شهرستان شد اشاره کرد و افزود: بیله سوار با بیشترین میزان برداشت محصول کشاورزی در بین شهرستان ها و بیشترین آمار عشایر معادل 40 درصد عشایر استان پتانسیل های بالایی در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که باید امکانات ویژه در بحث حراست از منابع طبیعی و حیاتی در این منطقه لحاظ و گنجانده شود.

وی خواستار تسریع و برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان عرصه های طبیعی این شهرستان شد.

وی اظهار کرد: توطئه های سودجویان در تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی غیرقابل قبول بوده و آحاد جامعه به ویژه دست اندرکاران و مسئولان امر در تمام قوا وظیفه دارند از منابع طبیعی و اراضی ملی محافظت کنند.

ارسال نظرات