پنجره واحد تجارت خارجی در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود

رئیس گمرک شهرستان بیله‌سوار گفت: در تلاش هستیم تا پنجره واحد تجارت خارجی را در گمرک بیله‌سوار با هدف به حداقل رساندن تشریفات زاید در این زمینه ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۴۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، سیاوش صوری، رئیس گمرک شهرستان بیله سوار در جلسه بررسی مشکلات گمرک بیله‌سوار اظهار کرد: ما با این اقدامات در تلاش هستیم تا وضعیت تجارت بین‌المللی و برون مرزی را در گمرک بیله‌سوار ارتقا داده و در کنار آن زمینه رضایتمندی بیشتر تجارت و بازرگانان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی پنجره واحد تجاری و گمرک بیله‌سوار هم در حوزه تجارت و هم تردد مسافران و فعالیت تجار و بازرگانان برخی از مشکلات و نارسایی‌ها که در گمرک بیله‌سوار وجود دارد به سرعت برطرف شده و زمینه توانمندی این مجموعه فراهم می‌آید.

رئیس گمرک شهرستان بیله‌سوار از آمادگی این مجموعه برای فعالیت شبانه‌روزی گمرک بیله‌سوار خبر داد و گفت: باید همه دستگاه‌های حاضر در گمرک بیله‌سوار از پایانه گرفته تا بانک و برخی از مجموعه‌های خدمات‌رسان در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا زمینه فعالیت شبانه‌روزی گمرک بیله‌سوار فراهم آید.

صوری گمرک بیله‌سوار را تنها گمرک مرزی و فعال استان با ظرفیت عظیم صادرات و تردد مسافران دو کشور اعلام کرد و افزود: ما به رغم آن که در ماه‌های اخیر یک روند کاهشی را در صادرات کالا و چمدانی در گمرک بیله‌سوار شاهد بودیم اما با تحرکات مثبتی که در این حوزه‌ها وجود دارد، امیدواریم این شرایط ارتقا یابد.

وی به کاهش 40 درصدی صادرات چمدانی و 30 درصدی ترانزیت خارجی در سه ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: البته بخشی از علل و عوامل این کاهش ایجاد محدودیت‌های کشور مقابل هم در حوزه صادرات و هم تردد مسافران بوده که به این کاهش منجر شده است.

صوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بهتر از این می‌توانیم با کشور آذربایجان و بازارهای هدف آن سوی آذربایجان تعاملات و ارتباطاتمان را تقویت کرده و توسعه بدهیم که به یقین در این راستا یک حرکت مثبت و سازنده را از سوی طرفین گمرک بیله‌سوار و آذربایجان انتظار داریم.

رئیس گمرک شهرستان بیله‌سوار اضافه کرد: گمرک بیله‌سوار در سال‌های اخیر به تجهیزات و امکانات مناسب مجهز شده که انتظار می‌رود این فرآیند با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات