حقانی در جلسه امروز شورای شهر مطرح کرد

انتقاد از مدفون شدن طرح ساماندهی باغات و اراضی مزروعی در کشوی مدیران

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از مسکوت ماندن طرح ساماندهی باغات و اراضی مزروعی گفت:چرا طرحی که با هزینه قابل توجه و از منبع عوارض شهروندان تهرانی تهیه شده باید بی‌سر و صدا در کشوی مدیران مدفون شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۵۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

  1. به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حقانی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق خارج از دستور با بیان اینکه مرکز آمار ایران طی هفته گذشته اعلام کرد که تهران در حال انفجار است، اظهار داشت: تهران به سیاهچالی تبدیل شده که همه امکانات کشور را در خود جای داده است و روزی به ساکنانش رحم نخواهد کرد. 

وی افزود: تراکم جمعیت که سالها‌هاست برنامه‌ریزان شهری، اقتصاددانان و جامعه‌شناسان نسبت به آینده این شهر هشدار داده‌اند در آمار ارائه شده حدود یک میلیون نفر در سالهای 85تا 90 به تهران مهاجرت کردند که اکثر قریب به اتفاق آنها در سنین 20 الی 39سال و جمعیت بالقوه‌ای به دنبال اشتغال هستند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگرچه کاستن از سهم شهر تهران از منابع کشوری در حوزه سیاست‌های شهرداری تهران نمی‌گنجد اما اتخاذ سیاست‌های مناسب در حوزه شهر می‌تواند از بار مسائل شهر تا اندازه‌ای بکاهد. 

حقانی خاطرنشان کرد: حرکت شهرداری تهران توسط برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده در طرح جامع شهر تهران در این خصوص راهگشاست. اخیرا بعد از چندین سال که از ابلاغ طرح جامع می‌گذرد مشاهده می‌کنیم که عاقبت طرح موضوعی بلندمرتبه‌سازی برای سامان یابی و قاعده‌مندی ساخت بناهای بلندمرتبه به مراحل تصویب رسیده است. 

وی افزود: امیدواریم از این پس همه دغدغه‌هایی که برای استقرار یک بنای بلنردمتبه لازم است مورد توجه قرار گیرد یعنی علاوه بر سازه‌های مقاوم توجه به بستر قرارگیری یک برج در محدوده‌ای که بناهایی با ارتفاعات متوسط و معمول شهر قرار دارند از سایه‌اندازی، مشرفیت و حفظ توازن بصری گرفته تا پیش‌بینی‌های لازم جهت جلوگیری از مزاحمت‌های ناشی زا کسری پارکینگ‌های احتمالی و تردد مورد توجه قرار گیرند.

حقانی خاطرنشان کرد: متاسفانه پس ازگذشت چندین سال طرح بسیار مهمی به عنوان طرح موضوعی باغات و اراضی مزروعی که در سال 90 به اتمام رسیده و تکلیف آن راهبردی برای حفظ باغات شهر در آن مقرر شده، در حوزه شهرسازی به بایگانی سپرده شده است. 

وی ادامه داد: حال این پرسش مطرح است در شرایطی که ما نیازمند راهکارهای صیانت از باغات و ریه‌های تنفسی شهرمان هستیم تا جمیعت روزافزون تهران بتواند هنوز به نفس کشیدن خود ادامه دهد چرا طرحی که با هزینه قابل توجه و از منبع عوارض شهروندان تهرانی تهیه شده باید بی‌سر و صدا در کشوی مدیران مدفون شود. 

حقانی اظهار داشت: علیرغم تصریح طرح جامع در تصریح در تهیه طرح موضوعی بلندمرتبه‌سازی حدود 8 سال از طرح جامع می‌گذرد و تازه چندی است که طرح به ثمر رسیده و در انتظار تصویب نهایی قرار دارد. در این سالها در غیاب سند جامعی که بتواند تکلیف استقرار بلندمرتبه‌ها را تعیین کند چه بناهای بلندمرتبه و بی‌قاعده‌ای که ساخته شد و بار مشکلات و مسائلشان سالها بر دوش شهر خواهد بود.

وی در پایان گفت: حال سوال این است که هدف از تعلل ساماندهی باغات و اراضی مزروعی و مسکوت گذاشتن طرح این  است که چند باغی که در تهران باغی مانده نیز از بین برود؟

ارسال نظرات