خبرهای داغ:
یک اقتصاددان:

لغو تحریم‌ها تغییری در شکوفایی اقتصاد ایجاد نمی‌کند

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه مشکلاتی نظیر فقدان بهره‌وری، سرمایه‌گذاری و یا فساد اقتصادی مواردی نیست که براثر تحریم بوجود آمده باشد، افزود: این معضلات با رفع تحریم‌ها از بین نخواهد رفت
کد خبر: ۸۵۳۸۰۸۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید لیلاز، با اشاره به فضای بین المللی ناخوشایندی که در سالهای گذشته علیه ایران شکل گرفت و منجر به اعمال تحریم ها شد، افزود: در عین حال، حذف تحریم ها به تنهایی نمی تواند موتور محرکه اقتصاد باشد چرا که بخش عمده مشکلات ما ساختاری است که قبل از اعمال تحریم ها نیز وجود داشته است.

وی با اشاره به آنکه مشکلات بعد از تحریم ها، ساختاری نبوده است، افزود: مدیریت داخلی کشور باید برنامه منسجمی برای حل مشکلات اساسی اقتصاد داشته باشد وگرنه با وجود برداشته شدن تحریم ها و مشکلات، تغییری در شکوفایی اقتصاد ایجاد نخواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه مشکلاتی نظیر فقدان بهره وری، سرمایه گذاری و یا فساد اقتصادی مواردی نیست که براثر تحریم بوجود آمده باشد، افزود: این معضلات با رفع تحریم ها از بین نخواهد رفت بلکه باید علت عمده را در ساز و کارهای درونی اقتصاد جستجو کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود، از گذشته وجود داشته و تیم اقتصادی باید در این زمینه چاره اندیشی کند، گفت: به اعتقاد من حذف کامل تحریم ها، گشایش هایی را در اقتصاد کشور ایجاد می کند اما قادر به حل مشکلات کلیدی نخواهد بود.

به گفته لیلاز، گرچه تحریم های اقتصادی، بانکی، هسته ای و درمانی بسیاری به ما تحمیل شد، اما امید است با توافق جامع رویکردها به سمت حل مشکلات داخلی و اساسی اقتصاد تغییر مسیر دهد و تدابیری برای سرعت دهی به چرخ اقتصاد اتخاذ شود البته عملکرد مثبت دولت حکایت از آن دارد که برنامه ریزی ها به سمت پیشرفت اقتصادی در حرکت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها