خبرهای داغ:
موفق الربیعی:

نبرد موصل غافلگیر کننده خواهد بود

مشاور امنیت ملی سابق عراق و عضو کنونی کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان این کشور با اشاره به دستاوردهای نیروهای امنیتی و مردمی علیه داعش از نبرد غافلگیر کننده موصل علیه تکفیری‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۹۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه الغدپرس، موفق ربیعی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: نبرد موصل همه را غافلگیر خواهد کرد.جهان امروز به عراق به سبب دستاوردهایش علیه داعش و چالش هایی که در برابر این گروهک تکفیری با آن روبروست چشم دوخته است.

وی افزود: جامعه بین المللی اهتمام ویژه ای به عراق دارد زیرا به نیابت از دنیا به جنگ با تروریسم داعش پرداخته است.نیروهای امنیتی در بسیاری از مناطق موفق به نفوذ در داعش و ایجاد رعب و وحشت در داخل آن شده اند.نبرد آزاد سازی نینوا از داعش همه را غافلگیر خواهد کرد.

حیدر عبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قبلا از آمادگی نیروهای امنیتی و مردمی برای آزاد سازی موصل خبر داده بود و اینکه نبرد برای داعش بسیار غافلگیر کننده خواهد بود.

موصل در ژوئن سال گذشته به اشغال داعشی ها درآمد و در این میان خیانت برخی همانند اثیل النجیفی و نفوذی هایی که امید داشتند با وجود داعش به نان و نوایی برسند بی تاثیر نبود.در یورش داعش به یکباره ده ها هزار نظامی از مقابل تکفیری ها گریختند و این شهر را برای داعش جا گذاشتند.

اخیرا زمزمه ها برای آزاد سازی موصل افزایش یافته است اما در عمل نیروهای عراقی همچنان با داعش در الانبار دست و پنجه نرم می کنند و عملیات آزاد سازی موصل تا زمانی که اوضاع الانبار یکسره نشود بعید است اجرایی شود از سوی دیگر عملیات موصل تدارکات گسترده و پشتیبانی و تجهیز قوی را طلب می کند زیرا نیروهای مهاجم باید با تکفیری ها در دژ محکم آنها بجنگند به ویژه که داعش اخیرا در اطراف موصل خندق حفر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها