خبرهای داغ:

نفت ۳ دلار ارزان شد

قیمت جهانی نفت به دلیل رد شرایط ریاضتی اعطای کمک خارجی از سوی یونانی ها و نگرانی ها در مورد بازار بورس چین ۳ دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز به ۵۶ دلار و ۹۹ سنت رسید.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۳۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، قیمت نفت که دیروز به دلیل رد شرایط ریاضتی اعطای کمک خارجی از سوی یونانی ها و نگرانی ها در مورد بازار بورس چین، یکی از بزرگترین کاهش قیمت های امسال را پشت سر گذاشت، امروز افزایشی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا پس از کاهش حدودا 8 درصدی در جلسه گذشته، امروز با 40 سنت افزایش به رقم 52 دلار و 93 سنت رسید.

قیمت نفت برنت نیز پس از کاهش بیش از 6 درصدی دیروز، امروز 45 سنت افزایش یافت و به 56 دلار و 99 سنت رسید. قیمت نفت برنت از دیروز تا کنون حدود 3 دلار کاهش داشته است.

به رغم افزایش جزئی قیمت ها، اکثر تحلیلگران چشم انداز بازار نفت را کاهشی ارزیابی می کنند.
موسسه انرژی اسپکتس روز سه شنبه اعلام کرد: «بادهای مخالف کلان اقتصادی نظیر وضعیت بازار بورس چین، خروج احتمالی یونان از حوزه یورو یا تقویت ارزش دلار در حال افزایش است. بنابراین ریسک کاهش قیمت نفت برنت همچنان پابرجاست.»

موسسه اف جی ای انرژی نیز اعلام کرد: «قیمت (نفت برنت) در کوتاه مدت زیر 70 دلار باقی خواهد ماند. از نظر ساختاری بازار  تا پایان سال 2016، روزانه با یک میلیون بشکه فزونی عرضه مواجه خواهد بود.»

همچنین با انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی و لغو تحریم صادرات نفت، فزونی عرضه در بازار می تواند بیشتر شود، هرچند که منابع دیپلماتیک روز دوشنبه به رویترز گفتند، هنوز مسائل مهمی بین دو طرف حل نشده باقی مانده است.

با توجه به مطرح شدن احتمال خروج یونان از حوزه یورو و مشکلات موجود در چین، چشم انداز تقاضا برای نفت نیز ضعیف به نظر می رسد. با این حال همه تحلیلگران چشم انداز قیمت نفت را کاهشی نمی بینند.

گروه پیرا انرژی در یادداشتی که روز سه شنبه منتشر کرد نوشت: «با توجه به اینکه حجم ذخایر نفت خام آمریکا به رقمی بسیار کمتر از آنچه که عموما پیش بینی می شد رسیده، بدترین وضعیت عدم توازن در بازار نفت پایان یافته است» و «عوامل بنیادی عرضه و تقاضا در بازار در دراز مدت حکایت از افزایشی بودن چشم انداز قیمت نفت دارد.»
ارسال نظرات
پر بیننده ها