به همت شورای سیاست گذاری بهاباد:

کنگره بزرگداشت آخوند ملا عبدالله بهابادی در فرمانداری بهاباد برگزار شد

به منظور برگزاری کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی، شورای سیاست گذاری بهاباد تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۴۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرنگار بسیج از بهاباد: به منظور برگزاری کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی، شورای سیاست گذاری کنگره بزرگداشت علامه بهابادی تشکیل جلسه داد.

این جلسه که با حضور امام جمعه، فرماندار بهاباد و دیگر اعضای این شورا، در محل فرمانداری بهاباد بود در خصوص برگزاری این کنگره بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

شایان ذکر است این کنگره در سال جاری و با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بهاباد برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است سایت دبیرخانه بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی به آدرس www.molaabdellah.ir راه اندازی گردیده است.

 

زندگی نامه ملاعبدالله بهابادی یزدی

 

ملانجم الدین عبدالله بن شهاب الدین حسین بهابادی یزدی در اوایل قرن دهم هجری در بهاباد پا به عرصه وجود گذاشت. پدرش شهاب الدین از متدینان بهاباد بود که از تمکن مالی خوب و از منزلت و مرتبتی خاص برخوردار بود.

 ملاعبدالله بعد از رشد و شكوفایی و تحصیلات مقدماتی پس از چندی اقامت در زادگاه خود برای فرا گرفتن علوم دینی به شهرهای اسلامی شیراز و اصفهان مسافرت کرد. وی در شیراز مقیم مدرسه صدریه منصوریه گشت و به كسب معارف پرداخت.

ملاعبدالله در عین حالی كه به فراگیری علوم اشتغال داشت، در مدرسه منصوریه به تدریس نیز مشغول بود و شاگردانی را تربیت کرد.

 ایشان مدتی را نیز در جوار مرقد مطهر امام اوّل شیعیان امیرالمؤمنین علیهم السلام، در نجف اشرف به بحث و تدریس مشغول بود. از ثمرات این اقامت، حاشیه معروف وی بر كتاب تهذیب المنطق سعدالدین تفتازانی است.

ارسال نظرات