مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رضوانشهر:

بهترین مرگ از دیدگاه امام علی (ع) مرگ در راه خداست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رضوانشهر با بیان روایتی از امام علی(ع) تصریح کرد: بهترین مرگ، مرگ در راه خدا و شهادت است.
کد خبر: ۸۵۳۸۳۳۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از رضوانشهر، حجت الاسلام و المسلمین بخشش در یادواره 10 شهید والامقام روستای چنگریان و حومه رضوانشهر که در مسجد حضرت فاطمه الزهراء پایین محله چنگریان برگزار شد در خصوص شخصیت والای امام علی(ع) اظهار کرد: آن حضرت از زمان ایمان آوردن به پیامبر بزرگوار اسلام همواره عشق به شهادت در تمام دوران زندگی شان موج می زد.

وی با بیان روایتی از امام علی(ع) تصریح کرد: بهترین مرگ، مرگ در راه خدا و شهادت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رضوانشهر با اشاره به نصایحی را که آن حضرت به مالک اشتر برای تصدی فرمانداری مصر داشت گفت: یکی از جملات امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر این بود که "ای مالک من برای تو و برای خودم دعا می کنم که عاقبت من و تو ختم به شهادت شود".

حجت الاسلام بخشش با ذکر این سوال که چرا امام علی(ع) مرکز حکومت خویش را از مدینه به کوفه انتقال داد افزود: امام علی(ع) در طول حکومت خویش دشمنان متعددی داشت ولی مهم ترین دشمن خویش را معاویه می دانست و بخاطر صف آرایی در مقابل این دشمن اصلی باید به کوفه می رفت تا با این ملعون مصاف کند.

وی ویژگی دیگر امام علی(ع) را تحمل سختی ها دانست و یادآور شد: امام علی(ع) برای اعتلای اسلام در طول زندگی خویش سختی های زیادی را متحمل شد و اصولاً لازمه انقلابی بودن تحمل همین سختی هاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه رضوانشهر با اشاره به واقعه ضربت خوردن آن حضرت در محراب نماز اضافه کرد: امام علی(ع) در زمانی که آن ضربت را از سوی ابن ملجم ملعون بر فرق سرش احساس نمود فرمودند "رستگار شدم در حالی که تا قبل از این واقعه هیچگاه نمی گفتند که رستگار شدم".

حجت الاسلام بخشش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شهادت طلب بودن شهداء گفت: در تمام وصیتنامه هایی که از شهداء داریم آنها بارها در نوشته های خود آرزوی شهید شدن را قید نمودند.

وی با اشاره به صدور قطعنامه 598 در جنگ ایران و عراق افزود: رزمندگان پس از شنیدن صدور قطعنامه 598، بدلیل عدم توفیق شهادت گریستند و اشک ماتم ریختند.

ارسال نظرات