داروهای نازایی و سقط جنین در صدر غیرمجازترین بازار دارویی کشور

گذر ناصرخسرو همچنان بر مدار خطر

مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان غذا و دارو با گوشزد به بیماران و ابراز آنکه که اختیاری در ناصرخسرو نداریم، گفت:عمده مصرف دارویی ناصرخسرو داروهای نازایی، سقط جنین، اعتیاد و بدنسازی است و کسی از این بازار دارو تهیه کند باید خطرش را بپذیرد.
کد خبر: ۸۵۳۹۲۴۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، چندی قبل مهدی پیرصالحی مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو به صورت ناشناس و با سوار شدن بر موتورسیکلت گشتی در بازار ناصرخسرو داشت و از زوایای دیگری به مشکلات این بازار قدیمی دارو و البته غیرمجاز پرداخته بود.

در این رابطه پیرصالحی درباره اینکه خروجی ان اقدامات و بازرسی نامحسوس در بازار داروی ناصر خسرور به کجا ختم شد؟  گفت: ما در گذشته نیز گفتیم که خروجی چنین بازدیدها و اقداماتی در بازار ناصر خسرو را جامعه باید دریافت کند زیرا ما اختیاری در ناصرخسرو نداریم بلکه جامعه باید آگاه باشد داروی که در ناصرخسرو توزیع می‌شود مورد اعتماد نیست و می‌تواند تقلبی و تاریخ گذشه باشد.

پیرصالحی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار ناصرخسرو اصلاً داروی خوب پیدا می‌شود، گفت: هیچ اطمینانی نیست و کسی نمی‌تواند تایید کند که دارو در ناصرخسرو خوب است، هم اکنون عمده مصرف دارو در ناصرخسرو مربوط به داروهای نازایی، سقط جنین، اعتیاد و بدنسازی است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ادامه داد: بنابراین در داروهای عادی نیز به هیچ عنوان اطمینانی در بازار ناصرخسرو نیست، یعنی کسی از این بازار دارو تهیه کند باید خطر آن را نیز بپذیرد.

پیرصالحی در خاتمه خاطرنشان کرد: چون شرایط نگهداری دارو در ناصر خسرو مشکل دارد هیچ کس و هیچ جای نمی‌تواند تعهد کند که داروهای این بازار مناسب است.

ارسال نظرات