مجازات سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر تشدید شود

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با انتقاد از برخی مسئولین که اذعان داشتتد مجلس قصد کاهش مجازات‌های مربوط به مواد مخدر را دارد، گفت: این مساله غیر ممکن است و مجلس قصد چنین اقدامی را ندارد بلكه معتقديم مجازات سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر تشدید شود.
کد خبر: ۸۵۳۹۴۱۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهرداد لاهوتی  با بيان اين مطلب اظهارداشت: مجلس آمادگی همکاری جامع جهت مبارزه اجتماعی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را دارد و در صورتی که خلاء قانونی نیز احساس شود، آماده ایم که آن را رفع کنیم.

وی افزود: برای موضوع مواد مخدر معتقدم که مبارزه با این بلیه شوم باید جدی گرفته شود این مساله ابتدا با توجه به امر آموزش مردم و پس از آن برخورد با سرشبکه‌ها و باند میسر است.

این نماینده مجلس بیان داشت: با انجام اقدامات فرهنگی باید همه مردم را به عرصه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد آورد و با آگاهی به خانواده‌ها آنها را آموزش دهیم که در دنیای امروز هیج کس از آسیب‌ اجتماعی اعتیاد نمی‌تواند 100 درصد خود را مصون بداند چراکه این مواد متنوع شده و به صورت‌های مختلف ‌می‌تواند آنها را درگیر سازد.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با تاکید براینکه خانواده می تواند‌ بیشترین و بهترین نقش پیشگیری از اعتیاد را ایفا کند، افزود: در صورتی که مردم وارد عرصه مراقبت و پیشگیری نشوند، با تمام توان هم که مراقبت کنیم و برخورد انجام دهیم یا توان نیروی انتظامی را ده‌ها برابر کنيم بازهم نتیجه موثر نخواهد داشت.

لاهوتی با اشاره به اینکه بی‌توجهی افراد به موضوع مواد مخدر سبب شده که خود مستقیم یا غیر مستقیم درگیر آن شوند، گفت: تاکنون به اندازه کافی به برخورد با قاچاقچیان اصلی توجه نشده در حالی که این مساله بسیار حائز اهمیت است. 100 درصد موافق تشدید مجازات این افراد و سر شبکه باندهای مواد مخدر هستم.

وی با بیان اینکه اگر سرشبکه باندهای مواد مخدر مخدر را از بین ببریم، جرم را نابود کرده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به اینکه جمع کثیری از مردم درگیر این آسیبب اجتماعی هستند، مجلس آمادگی دارد جهت تشدید مجازات‌ها اگر خلائی باشد را برطرف سازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از زمانی‌که آقای رحمانی فضلی تصدی دبیر کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را برعهده گرفته‌اند، بسیار جدی، جامع و گسترده در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد عمل شده است. ساماندهی اقدامات از جانب ایشان بسیار در این حوزه موثر بوده است.

لاهوتی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر امروز متفاوت شده و از تریاک و هروئین به سمت شیشه و کراک پیش رفته است، افزود: بخشی از مواد مخدر شیمیایی در داخل کشور تولید می‌شود و برای پیشگیری از اعتیاد در این زمینه بیش از مبارزه به فرهنگسازی و آموزش نیاز داریم.

وی کمبود شادی و ارتباط آن با اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مراسم حزن و اندوه در جای خود مناسب است ولی در کشور خلاء شادی احساس می‌شود. در مناسبت‌های مذهبی بالاترین مقام‌ها و مسئولین در رده‌های مختلف مسئولیت حتی در شهرستان‌ها حضور می‌یابند ولی این مساله در برنامه‌های شاد کمتر از جانب مسئولین مورد توجه بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از مصرف کننده‌هایی مواد مخدر شیمیایی برای کسب شادی و نشاط، آگاهانه و ناآگانه به این مواد گرایش می‌یابند، اظهارکرد: در صورتی که امکانات مناسب شادی در اختیار جوانان و نوجوانان باشد، می توان تا حدودی به کاهش اعتیاد در این زمینه به دلیل کم کردن شادی‌های زیرزمینی دست یافت.

لاهوتی در مورد برگزاری کنسرت‌های شادی و موسیقی در کشور تصریح کرد: متاسفانه هنوز افکار سال‌های 58 در مورد کنسرت‌ها در ذهن ما است در حالی که در زمان طاغوت اشعار مفی بود ولی الان مثبت و متناسب با فرهنگ جامعه است. پس این همه سختگیری در این زمینه برای چه است؟!

وی سختگیری‌ها در مورد این مساله را بی‌مورد و بی‌معنا برشمرد و عنوان داشت: با موسیقی که در جهت آسیب به ارزش‌ها و انقلاب باشد، مخالف هستیم. این موضوع بحثش متفاوت است ولی استفاده از موسیقی برای شادی افراد با مجوز وزارت ارشاد مناسب است.

این نماینده مجلس خواستار شکستن بن‌بست موسیقی جهت افزایش شادی میان مردم توسط وزارت ارشاد شد و گفت: تاثیر مثبت برگزاری جشنواره و جنگ شادی و کنسرت بسیار زیاد است و سختگیری در این زمینه بی‌مورد و بی‌مطالعه است. افسردگی از علل اعتیاد است. باید از گسترش شادی‌های زیرزمینی جلوگیری کرد و شادی‌های سالم را جایگزین آن سازیم.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در مورد جامعه پذیر کردن معتادان بهبودیافته خاطرنشان ساخت: این مساله با فرهنگ‌سازی ارتباط مستقیم دارد و همه باید برای این مساله و حمایت از این افراد وارد عرصه عمل شوند.
ارسال نظرات