رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

۸۹ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۱۸۰ کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۱۸۰ به این استان خبر داد و گفت: از این اعتبارات ۶۰ درصد معادل ۸۹ میلیارد تومان از بخش استانی است که ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۴۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
حسن نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 93 از محل اعتبارات ماده 180 ، 81 میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت که امسال 82 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ماده 180 جهت محرومیت زادیی است، عنوان کرد: طبق این قانون 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز جهت محرومیت‌زدایی استان‌های کمتربرخوردار اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات استانی از دوبخش استانی و ملی تشکیل شده است، افزود: 89 میلیارد تومان یعنی 60 درصد اعتبارات ماده 180 مربوط به بخش استانی است که به استان ابلاغ شده و تا آخر هفته به فرمانداری‌ها ارسال و متناسب با هر سهمی پروژه تعریف و مبادله می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: بنا داریم در زمینه تعریف پروژه‌های عمرانی از محل ماده 180 سعی شود پروژه‌ها ریز و تعداد زیاد نباشد بلکه با اجرای پروژه‌های بزرگ بتوانیم در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی از اختصاص 139 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: این اعتبار در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان‌ها توزیع و امیدواریم طی 20 روز آینده موافقت‌نامه‌ها مبادله و روند اجرایی پروژه‌های عمرانی تسریع یابد.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا امسال توزیع اعتبارات ماده 180 با نظر نمایندگان مجلس انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته این اعتبارات با نظر نمایندگان و استاندار توزیع می‌شد ولی امسال کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای توسعه و برنامه ریزی استان در این زمینه تصمیم گیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نماینده مجلس در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان عضو ناظر است، گفت: سال گذشته لیست پروژه‌های ماده 180 به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال می‌شد و به همین دلیل نقش نمایندگان بی تاثیر نبود ولی امسال کمیته برنامه ریزی شهرستان هر چه تصمیم گرفت همان مبنا است.

ارسال نظرات