كولرها هم جوابگوي گرماي مغان نشد

این روزها مردم روزه دار منطقه مغان در حالي با دماي هواي بالاي 40 درجه دست و پنجه نرم می‌کنند كه کولرها نيز از شدت گرما جوابگوي مردم نيست.
کد خبر: ۸۵۴۰۲۰۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد,منطقه مغان كه متشكل از سه شهرستان پارس آباد، بيله سوار و گرمي بوده اين روزها به علت گرمای شدید کولرهاي گازی و آبي هم جوابگوی خانواده هاي اين مناطق نیست و بیشتر مردم به علت تنگدستی و عدم توان خرید کولر و پرداخت قبض برق با بیماریهای مختلفی از جمله گرمازدگی و سالک مواجه می شود.

در حالی که به پايان تيرماه تابستان نزدیک می شویم اما هوای منطقه مغان روز به روز گرم تر می شود و دمای هوا در اين منطقه از مرز 40 درجه نیز عبور کرده است.

شدت گرمای هوا به حدي است كه بسیاری از مردم در شهرهاي پارس آباد، بيله سوار و اصلاندوز ماندن در محل کار یا منزل را بر حضور در خیابان‌ها ترجیح می‌دهند و این شدت گرما و سوزش آفتاب به حدی است که بین ساعات 14 تا 17 عصر که اوج گرماست تقریباً خیابان‌های اين شهرها خالی از جمعیت می‌شود.

درحالی که هوای گرم تابستانی، مغان را فرا گرفته است، مردم روزه دار اين مناطق علاوه بر اين مشكل، با افت فشار برق و حتي قطعی مکرر برق در برخي ساعات روبرو هستند. بطوري كه قطعي برق نه روز و شب و نه منطقه جغرافیایی می شناسد و آسیب به لوازم برقی نیز با توجه به قطعی مکرر برق دور از انتظار نیست.

با وجود اینکه قطعی های برق نسبت به سال های گذشته در منطقه مغان روند رو به بهبودی پیدا کرده اما هنوز درصد این خاموشی ها بالاست و با توجه به اینکه ساعتی از روز گرمای هوا در برخي مناطق مغان به بالای 40 درجه نیز می رسد قطعی چند دقیقه ای برق، مردم را کلافه و سردرگم می کند.

در اين بين برخی از شهروندان در پارس آباد نیز از نحوه پاسخگویی کاربران اپراتورهای قطعی برق ابراز گلایه کرده و با انتقاد از نحوه پاسخگویی اپراتورهای اداره برق افزودند: زمانی که با قطعی برق روبرو می شویم، بیشتر مواقع پس از تماس با بخش اتفاقات اداره برق، جز بوق اشغال صدای دیگری شنیده نمی شود، یا در صورت پاسخگویی، نیروهای اتفاقات برق با تاخیر زیاد به محل اعزام می شوند.

به رغم گرمای 40 درجه اي هوا در منطقه مغان، مردم ولایتمدار این خطه مرزي با گرفتن روزه به فعالیت روزمره خود مشغول هستند و درجه بالای هوا نیز مانع انجام فریضه الهی و انجام امور مردم نشده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان، هوای بیشتر مناطق شمالي اردبيل از امروز تا اواخر هفته جاری بین دو تا سه درجه سانتیگراد گرم تر می شود که دمای هوا به سبب استقرار سامانه پر ارتفاع (شکل گیری الگوی حرارتی)‌ گرم تر می شود.

ارسال نظرات