معاون فنی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت خبر داد

ساخت ۲۸۰ مدرسه «برکت» در روستاهای محروم در سال تحصیلی جدید

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، برای سال تحصیلی جدید، ۲۸۰ مدرسه در مناطق محروم روستایی در دست ساخت دارد تا بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز روستایی فاقد مدرسه را تحت پوشش قرار دهد.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۴۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، ساخت و تحویل هزار مدرسه در مناطق محروم کشور از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد برکت است که با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب برای توسعه فضاهای آموزشی در این مناطق انجام می‌گیرد.

سعید جعفری، معاون فنی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با بیان این‌که تاکنون 420 مدرسه از هزار مدرسه هدفگذاری شده، ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است، گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، تعداد 280 واحد مدرسه‌ در حال ساخت نیز در سال تحصیلی 95-94 به بهره‌برداری می‌رسند.

علی‌رغم توسعه گسترده‌ی فضاهای آموزشی در کشور پس از انقلاب اسلامی، تعدادی از روستاها بویژه در مناطق محروم هم‌چنان با کمبود مدرسه و فضاهای آموزشی روبه‌رو هستند و هنوز برخی دانش‌آموزان مناطق محروم کشور در مدارس فاقد امکانات تحصیل می‌کنند.

جعفری با اشاره به واگذاری 420 باب مدرسه در مناطق محروم گفت: این تعداد مدرسه با حدود هزار و 900 کلاس درس، بیش از 46 هزار دانش‌آموز را در مناطق روستایی تحت پوشش قرار داده است. ضمن این‌که 280 مدرسه در حال ساخت نیز دارای هزار و 500 کلاس درس خواهد بود و حدود 30 هزار دانش‌آموز روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی اعلام کرد: بنیاد برکت برای احداث مدرسه در مناطق محروم سراسر کشور تا پایان سال گذشته اعتباری بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد ریال تخصیص داده و با توجه به تعهدات بنیاد در این زمینه برای سال تحصیلی جدید، این میزان اعتبار، امسال به 2 هزار و 600 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

جعفری شاه بیت توسعه در کشور را آموزش خواند و افزود: اولین سنگ بنای توسعه در هر کشوری توجه به مقوله‌ی آموزش است و کشور ما نیز با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند در کنار گسترش زیرساخت‌های آموزشی می‌تواند مراحل پیشرفت و توسعه را با سرعت بیش‌تری طی کند. اما وجود روستاهای محروم و فاقد ساختار آموزشی مناسب سبب می‌شود تا سیر توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی در این مناطق با کندی روبه‌رو شود.

وی تأکید کرد: به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و توسعه‌ی مناطق روستایی، بنیاد برکت با شناسایی عوامل مؤثر و راهبردی در این زمینه در کنار سایر خیرین مدرسه‌ساز در جامعه به این مقوله ورود کرده و تلاش می‌کند زیرساخت‌های آموزشی را در این مناطق توسعه دهد.

معاون فنی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت افزود: نیاز به مدرسه در مناطق روستایی و محروم با همکاری و مساعدت استانداری‌ها، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور مشخص و اعلام شده و سپس بنیاد با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای موجود نسبت به تأمین اعتبار ساخت و تکمیل مدارس اقدام می‌کند.

وی با اشاره به آثار ایجاد زیرساخت‌های آموزشی توسط بنیاد برکت در 920 روستا در مناطق محروم کشور عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های آموزشی در این روستاها علاوه بر افزایش سطح سواد، منجر به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان روستایی و به تبع آن توسعه‌ی این مناطق خواهد شد.

ارسال نظرات