تولید ۳۰درصد مواد پروتئینی و لبنی اردبیل توسط عشایر

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت: شش درصد جمعیت استان عشایر هستند که 30 درصد مواد پروتئینی و لبنی استان را تولید می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۴۰۷۰۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، قادر هنرمند، مدیر کل امور عشایر استان در دیدار با فرماندار شهرستان مغان اظهار کرد: بیش از سه برابر از ظرفیت مراتع، دام سبک در استان اردبیل وجود دارد و تبدیل دام سبک به سنگین از برنامه امور عشایر استان است.

هنرمند افزود: 6درصد از جمعیت استان عشایر هستند که 30 درصد مواد پروتئینی و لبنیاتی استان به ارزش 2400 میلیارد ریال را تولید می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر استاناز ابلاغ طرح اسکان عشایر خبر داد و افزود: اجرای این طرح مشکل اعتباری دارد و تا کنون 320میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح اسکان، 60درصد از جمعیت عشایر استان در پائین دست سد خداآفرین اسکان می یابند.

هنرمند همچنین از امضای تفاهم نامه امور عشایر با میراث فرهنگی استان جهت اجرای طرح جذب توریسم در جامعه عشایر استان خبر داد و گفت: سرعین، خلخال، مشگین‌شهر و گرمی از جمله شهرستان‌های پیشنهادی برای مطالعه و اجرای این طرح است.

میر علی رحیمی زاد، فرماندار شهرستان مغان نیز در این دیدار با تاکید بر ایجاد تعادل بین دام و مرتع، اظهار کرد: منابع طبیعی و گونه‌های خاص گیاهی بر اثر چرای دام‌های سبک به مخاطره می‌افتد و در خطر انقراض قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید با در نظر گرفتن اشتغال و تولید، برنامه‌های دراز مدت جهت ایجاد تعادل بین دام و مرتع و حفاظت از منابع طبیعی و گیاهی اجرا شود.

فرماندار گرمی کار کارشناسی و بررسی‌های علمی و تخصصی و تحقیقات لازم قبل از اجرای هر طرح را ضروری دانست و خواستار تهیه و اجرای طرح‌های دراز مدت توسعه‌ای در این شهرستان در حوزه‌ امور عشایر شد.


ارسال نظرات