خبرهای داغ:
آیت الله ایمانی در مجمع عالی بسیج فارس:

می خواهند پنجره های فتنه را در استان فارس باز کنند

امام جمعه شیراز گفت: پنجره های فتنه را می بینم که در استان فارس دارند باز می کنند، من این سخن را شش ماه پیش گفتم، امروز می بینیم تحولات و اندیشه هایی برای استان از سوی افراد خاصی در دستور کار قرار گرفته و دارند دنبال می کنند.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۸۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مجمع عالی بسیج استان فارس با حضور مدیران استان فارس و نخبگان بسیجی شهرستان های این استان برگزار گردید.

آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه امام (ره) بر روی این نکته تکیه داشتند که "من از آینده انقلاب بخاطر حضور مردم در کنار انقلاب دلهره ندارم" گفت: این سخن امام نشان دهنده این است که اگر مردم با فکر و اندیشه و هوشیاری و بصیرت راهی را انتخاب کنند و در آن راه بایستند، برای رسیدن به آن هدف آسیب و خطر انحراف، تحریف و دگرگونی رخ نمی دهد، چون این بصیرت و در کنار آن مقاومت مشکلات را حل و فصل می کند، بر همین اساس تشکیلات بسیج که عنوان بدنه فعال ملت شکل گرفته است، نیازهای دیگرِ جامعه ما اقتضا می کند که به عنوان بدنه فعال در عرصه های مختلف حضور داشته باشد.

امام جمعه شیراز گفت: سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی است، این قدرت هنگامی گسترش پیدا می کند که به بدنه بسیج وصل شود و این در عرصه فکری، سیاسی، اجتماعی و ... هست؛ بسیج امروز باید یک عنصر فعال باشد و برای تمام زمینه ها برنامه داشته باشد مثل همین شما که شورایعالی بسیج استان فارس هستید و در عرصه های مختلف کار کرده اید. مسئولیت امروز در همه حوزه هاست، کلام رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند "سپاه هم پیشرو است هم پیش بَرنده"، یعنی مهم این است که جامعه را جلو ببریم، این دیدگاه یک شخص نیست این دیدگاه قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دوم صحبت هایش گفت: نکته ای که در خطبه های جمعه عرض کردم و پیش از آن هم بازگو کرده بودم این موضوع است که  پنجره های فتنه را می بینم که در استان فارس دارند باز می کنند، من این سخن را شش ماه پیش گفتم، امروز می بینیم تحولات و اندیشه هایی برای استان از سوی افراد خاصی در دستور کار قرار گرفته و دارند دنبال می کنند.

وی ادامه داد: نکته ای را برای بعضی از دوستان یادآور شدم، استان فارس و به ویژه شهر شیراز در 100 سال اخیر سه دوره برایش تعریف کرده ام؛ دوره اول: اواخر قاجار و حکومت پهلوی بود که برای استان فارس خواب هایی دیده بودند، رهبر معظم انقلاب در سفر به فارس به آن اشاره نمودند، یک قیچی با دو لبه، یک لبه، لبۀ الحاد و لبۀ دیگر بی بند و باری؛ لبۀ الحاد را به عهده حزب توده گذاشته بودند و بی بند و باری را بر عهده عناصری که در جامعه داشتند تا استان فارس هم از محتوا خالی بشود و هم دنبال اعمالی که زیبنده یک مسلمان نیست حرکت بکند، اوج این حرکت سال 1354 و جشن فرهنگ و هنر بود این حادثه که اتفاق افتاد تلنگر شدیدی به استان فارس زد و جرقه ای در افکار مردم فارس روشن کرد که دشمن ما را کجا می برد.

ایمانی افزود: در همان دوران حکومت پهلوی پس از آن قضیه، بازگشت استان فارس آغاز شد؛ اولین جایی که در یک استان سه شهر حکومت نظامی شد استان فارس بود هیچ استانی سه شهر با حکوت نظامی نداشت جز استان فارس، این معنا دارد. اولین جایی که مرکز ساواک تسخیر شد و آتش زده شد ساواک فیروزآباد بود بعد از آن بلافاصله ساواک شیراز به آتش کشیده شد، این ها تحولی بود که استان فارس پس از قضیه 1354 از خودش نشان داد و اعلام کرد راه خودش را پیدا کرده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد:  دورۀ دوم، دوره پیروزی انقلاب اسلامی بود و دوره سوم استان فارس و شهر شیراز سفر مقام معظم رهبری بود، سفر رهبری استان فارس و شهر شیراز را متحول کرد، میزان آرمان‌گرایی مردم با گذشته فوق العاده متفاوت شده است. با کمال تاسف یک عده ای هنوز تحول مردم استان فارس و شهر شیراز را پس از سفر مقام معظم رهبری با مسائل قبل از سفر مقام معظم رهبری می خواهند یکی بدانند، می خواهند همان برخوردی را که با شیراز سال 68، 70 و 75 و ... داشتند حالا هم همان برخورد را داشته باشند، الان شکل دیگری شده است؛ آن نفس مراد ما تحولی را که باید در استان فارس و شیراز به وجود آورده است و کسی هم نمی تواند این تحول را از استان بگیرد؛ تا زمانی که بچه های رهبری و بچه های انقلاب حضور دارند این تفکر از مردم استان فارس گرفته نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در خطبه های جمعه عرض کردم واقعا ناصحانه عرض می کنم استان فارس در عرصه های مختلف مدیریتی به مجموعه ای قوی‌تر از آنچه اکنون هست نیازمند است، نمی دانم چه بگویم، می خواهم به دولت عزیزمان عرض کنم ولله آنچه گفته می شود از سر دلسوزی است این طور نیست که کسی بخواهد اهداف شخصی یا خاصی را در استان دنبال بکند، استان استعدادش بیش از این است که با آن برخورد می کنند، توانمدی اش بیش از این هاست که با آن روبرو می شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطر نشان کرد: در انتخاب فردی که قرار است مدیر ارشد استان بشود باید بیش از این مطالعه بشود، دقت کنند؛ من به عنوان فردی که با رئیس جمهور محترم 50 سال است دوست و آشنا هستیم، به آن دوستی 50 ساله قسم می خورم نشانه هایی هست که نمی خواهند بگذارند استان فارس یک فردِ مدیرِ مدبرِ لایق مدیریتش را بدست بگیرد، من تقاضایم از رئیس جمهور محترم این است که اجازه ندهند افرادی به عناوین مختلف در مجموعه دولت رخنه کنند و بخواهند استان فارس را بد معرفی بکنند و چهره استان فارس را به شکل دیگری معرفی بکنند؛ این کار بعضی اوقات دارد انجام می شود، گاهی نامه ها و نطق های تایپ شده دست افراد می دهند و می گویند سخنرانیِ اینجوری داشته باشید ممکن است افراد هم تحت تاثیر این القائات قرار بگیرند.

آیت الله ایمانی در پایان اظهار داشت: باز تاکید می کنم و از اینجا عرض می کنم استان فارس را به عنوان یک استان دارای سابقه و اثرگذار در نظام بدانید، در جنگ با انگلیسی ها که حکومتی نبود، فارسی ها جنوب را حفظ کردند، زمانی که دولت مرکزی پشت دیوار تهران را هم نمی توانست کنترل کند مردم و روحانیت استان فارس تمام مرز شمال خلیج فارس را کنترل می کردند و از تیررس انگلیسی ها خارج کردند، شهدا دادند و کار کردند، در دوران 8 سال دفاع مقدس هم همین طور بوده است رهبر معظم انقلاب فرمودند 14600 شهید برای جمعیت آن روز استان فارس یعنی تمام خانواده ها درگیر جنگ بوده اند، این سخن بلندی است. این ملت دوستدار انقلابند، طرفدار دولتند، حامی نظامند و به هیچ شکلی هم نمی خواهند خط و ربطی غیر از خط نظام پیگیری کنند، دلشان می سوزد از سر دلسوزی می گویند یک انسان واردِ عابدِ با تدبیرِ متدینی را برای استان بفرستید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها