معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیردر یزد:

با 10درصد صرفه جویی در مصرف برق، می توان تابستانی بدون خاموشی را سپری کرد/جابجایی پبک اوج مصرف از شب به روز

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با ابراز نگرانی از افزایش مصرف بی رویه برق در فصل تابستان در کشور گفت:سال گذشته پیک بار مصرف در فصل گرما کمتر از 49هزار مگاوات بوده که امسال با توجه به گرم شدن هوا این رقم تا امروز به بیش از 50هراز مگاوات رسبده که تنها با 10درصد صرفه جویی در مصرف، می توان تابستانی بدون خاموشی را سپری کرد.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۳۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدامروز؛ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، پیش از امروز در نشتی خبری به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق در استان یزد با اصحاب رسانه استان دیدار و ضمن ابراز نگرانی از افزایش مصرف بی رویه برق در فصل تابستان در کشور گفت: پیک اوج مصرف  در چندساله اخیر از شب به روز منتقل شده و نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته وادامه این روند منجر به خاموشی خواهد شد.

غلامرضا خوش خلق افزود: در سال گذشته پیک یار مصرف در فصل گرما کمتر از 49هزار مگاوات بوده که امسال با توجه به گرم شدن هوا این رقم تا امروز به بیش از 50هراز مگاوات رسبده که تنها با 10درصد صرفه جویی در مصرف، می توان تابستانی بدون خاموشی را سپری کرد.

خوش خلق اضافه کرد: البته همه برنامه ریزی ها برای جلوگیری از خاموشی صورت گرفته و امیدواریم مجبور به این خاموشی نشویم چرا که به ازای افزایش هر 1درجه دما 500 مگاوات  مصرف برق، افزایش می یابد.

وی در خصوص افزایش تعرفه برق مشترکین هم گفت: صنعت برق یک صنعت پرهزینه است و ازنظر اقتصادی وضعبت نامناسبی دارد چرا که درآمد این صنعت با هزینه های آن برابری ندارد به طور مثال سالانه 18 میلیارد مترمکعب سوخت باید مصرف شود تا 200میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید و توزیع شود وتنها هزینه تامین این سوخت سرمایه گزافی می خواهد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیردر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بدهی صنایع تولیدی بخشوده شده یا خیر؟گفت: صنعت برق خود نیزجزو صنایع بوده و همانطور که گفتم مشکلات اقتصادی زیادی دارد بنابراین اگر قرار بر این فضل و بخشش ها باشد خود متضرر خواهد شد.

وی درخصوص تعرفه برق مشترکان خانگی هم گفت: به طور متوسط هرخانوارایرانی ماهانه 10هزار تومان هزینه مصرف برق پرداخت می کند که در مقایسه با هزینه های دیگر کمترین سهم را در سبد خانوارها دارا می باشد.

گفتنی است در حاشیه این نشست خبری از طریق ویدئو کنفراس با شرکت های توانیر قزوین،تهران،اصفهان،لرستان و هرمزگان ارتباط های جداگانه ای برقرار شد واقدامات این شرکت ها دراجرای روش های مدیریت مصرف برق به سمع و نظر حاضران رسید.


ارسال نظرات