گزارش از اجرای طرح ریحانه در یزد؛

بانوان یزدی: حجاب عاملی برای حفظ امنیت ما است +تصاویر

بانوان یزدی حجاب را عاملی برای حفظ امنیت ومصونیت خود از آسیب‌ها می‌دانند.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۸۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدبانو، طرح ریحانه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مجتمع تجاری ستاره یزد واقع در میدان آزادی اجرا شد.

خبرنگار یزدبانو، با برخی از بانوانی که به نشانه تقدیر به آنها گل اهدا شد مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می خوانید:

ولی پوردر پاسخ به این سوال که «چرا حجاب را انتخاب کردید؟» گفت: من حجاب را خودم قبول کردم جدا از اینکه پدر و مادرم از خوبی‌های حجاب به من آموخته‌اند،خودم این را درک کرده‌ام که حجاب به من امنیت و نجابت میبخشد. اگر روزی قرار باشد بنده به خارج از کشور سفر کنم،قرار نیست که تابع فرهنگ آنجا باشم و پوشش خود را کنار بگذارم،شاید چادری بودن من تبدیل به مانتو شود اما هیچگاه حجاب خود را ترک نمی‌کنم چون خودم این محافظ را پذیرفته ام.

وی احساس خود را از بابت تجلیل به خاطر حجاب حتی با یک شاخه گل، اظهار کرد: خیلی خوش حالم که به پوششم اهمیت داده شده و به خاطر این نوع پوشش از من تقدیر شده است و مطمئنا این راه را ادامه خواهم داد.

دیگر بانوی یزدی برای انتخاب حجاب گفت: دلیل خاصی برای انتخابم ندارم،چون خودم این مدل پوشش را دوست دارم،معتقدم که زن موجودی ظریف و زيباست،حیف است که از این زیبایی‌ها مراقبت نکند و در معرض نمایش عموم قرار دهد.
وی به خاطر تقدیر از اعتقادش ابراز خرسندی کرد.

دانش‌آموز مقطع دبیرستان حجاب را اینگونه بیان کرد:حجاب و چادر باعث می شود مانند مرواریدی که داخل صدف هست، گران بهایی زن را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سوال که « اکنون که از شما به عنوان یک محجبه تجلیل گشته،چه حسی دارید؟» تصریح کرد:حس خیلی خوبی دارم و این حجاب برتری بودن را حفظ خواهم کرد.

دهقان حجاب را مسبب حفظ حریم و امنیت بیان کرد و افزود: حس خوبی دارم؛ ستاد مردمی عفاف و حجاب طرح جالب و مفیدی را اجرا کرده اند، برایشان آرزوی موفقیت دارم.

دانشجوی یزدی که پوشش مانتو داشت، گفت: من به نوعی کم حجابم و معتقدم وقتی میتوان حجاب را کامل حفظ کرد که حقیقت آن را درک کرده باشیم و از داشتن آن حس خوبی داشته باشیم،از نظر بنده، چادر حرمت داره،کسی لایق چادر هست که آن را درک کرده باشد.من هنوز به این مرحله ادراک نرسیده ام و پوششی را انتخاب کرده ام که در آن احساس راحتی می کنم و از آن لذت می برم.

وی هدیه ستاد مردمی عفاف وحجاب که «ساق دست» بود را پذیرفت و دلیل قبول هدیه را این چنین توصیف کرد: انتظامات دانشگاه به دلیل کوتاه بودن آستین‌های لباسم اکثرا به من اخطار می‌دهد،هدیه را پذیرفتم چون به خاطر یک چیز اجباری بهایی نمی‌دهم.

ارسال نظرات