داستانی از ورود امام(ره) «در کوی نیکنامی» روزهای انقلاب

«در کوی نیکنامی» اثری داستانی از فاطمه فروغی در قالب مجموعه «روزهای انقلاب» برای نوجوانان است که به‌ تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.
کد خبر: ۸۵۴۱۶۷۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج فاطمه فروغی، نویسنده کتاب «در کوی نیکنامی»، درباره این اثر گفت: این کتاب روایتی از ورود امام خمینی(ره) در 12 بهمن سال 57 است و داستان پدری بیان می شود که مشغول حرفه مطبوعاتی است و به خاطر تحقیقی که دخترش دارد مروری به خاطرات سال 57 دارد که هم‌ در زمان حال و هم در زمان گذشته این خاطرات به‌صورت داستانی روایت شده است.

وی ادامه داد: روایت این کتاب کاملاً تخیلی بوده و از مستندات خبری آن زمان بهره گرفته‌ شده است. این کتاب نوجوانان حال حاضر را با آن دوران آشنا می‌کند و قسمتی از یک انقلاب را مشخص می‌کند که در آن دوران چه فداکاری‌ها و چه گذشت‌هایی انجام گرفت تا این انقلاب به پیروزی برسد.

فروغی بیان کرد: یک‌داستان و یا یک‌رمان خوب باید به‌ صورت واقعی و صادقانه گفته شود؛ زیرا معتقدم حرفی که از دل برآید بر دل نیز خواهد نشست. نوجوانان امروزی خیلی آگاه هستند و ذهن هوشیاری دارند. ما باید همه‌چیز را، چه خوب چه بد، به‌صورت صادقانه بیان کنیم؛ باید واقعیات گفته شود و کتاب باید دارای جذابیت باشد که برای نوجوان کشش به مطالعه داشته باشد.

وی در مورد تفاوت‌های کار برای نوجوان نسبت به کارهای کودک و بزرگ‌سال گفت: کار برای نوجوان زبان و اصطلاحات خاص خودش را می‌خواهد. کسی که برای نوجوان می‌نویسد باید تسلط کاملی بر دوره نوجوانی و مشخصه‌های آن داشته باشد و ویژگی‌های این دوران را خوب بشناسد و داستان‌نویس قابلی باشد. برای کودک و نوجوان نوشتن خیلی مشکل‌تر از حوزه بزرگ‌سال است؛ در حوزه کودک و نوجوان نویسنده باید آگاه به روان‌شناسی کودک و نوجوان باشد و از طرفی نویسنده‌ باید بتواند با استفاده از تکنیک جذابیت حرف‌هایش را بیان کند تا تأثیرگذار باشد.
ارسال نظرات