پهلوان در نشست خبری:

تلاش برای سوء‌استفاده از تشکل‌های دانشجویی در انتخابات

بیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برخی‌ها تلاش می‌کنند از تشکل‌های دانشجویی به عنوان یک تریبون برای انتخابات استفاده کنند و اگر در این راه تشکلی را همراه خود ندیدند، تشکل‌های را در این راستا ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۴۱۷۲۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری که صبح امروز پیرامون بیانات مقام معظم رهبری و تشکل‌های دولت ساخته در خبرگزاری دانشجو برگزار شد، گفت: تشکل‌های دانشجویی در دوره‌های مختلف فراز و فرودهای مختلفی داشته‌اند.

وی افزود: اگر یک بررسی اجمالی به روند فعالیت تشکل‌های دانشجویی داشته باشیم، می‌بینیم که جنبش دانشجویی در زمان‌هایی که از آرمان‌خواهی، استقلال و وظایفی که برعهده داشته فاصله گرفته دچار افول شده‌ و در آن زمان دانشگاه‌ها به یک باشگاه سیاسی تبدیل شدند و از تشکل‌های دانشجویی برای فشار آوردن به نظام استفاده شد.

پهلوان گفت: یک زمان هم مانند امروز برخی‌ها تلاش می‌کنند از تشکل‌های دانشجویی به عنوان یک تریبون برای انتخابات استفاده کنند و اگر در این راه تشکلی را همراه خود ندیدند، تشکل‌هایی را در این راستا ایجاد می‌کنند که البته این تشکل‌ها چند صباحی بیشتر عمر ندارند و مقام معظم رهبری نیز در این رابطه تعبیر بسیار قشنگ ظرف یک‌بار مصرف را داشتند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: باید برای مقابله با این تشکل‌های دولت ساخته روشنگری کرد. داشتن حرف نو و با اصالت می‌تواند به تشکل‌های دانشجویی انقلابی در این راه کمک کند.

پهلوان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تشکل‌های دانشجویی انقلابی به درستی کار خود را انجام دهند مسلماً دانشجویان نیز متوجه خواهند شد که چه تشکلی آزاد و چه تشکلی سرباز سیاسی احزاب و گروه‌ها شده است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی دولت‌ساخته همانطوری که ایجاد می‌شوند به همان سرعت نیز از بین خواهند رفت و ایجاد آنها خیلی برای ما باعث نگرانی نیست.

پهلوان در ادامه با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی سخنان بسیار زیبایی را مطرح کردند. دانشجویان و جنبش دانشجویی باید واقعیت‌ها را ببینند. متأسفانه برخی از واقعیت‌ها امروز کمرنگ شده‌اند.

وی افزود: اگر ما واقعیت‌ها را آنگونه که هست ببینیم متوجه می‌شویم چقدر پیشرفت کرده‌ایم و این باعث می‌شود پیشرفت‌ها با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

پهلوان در ادامه با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مطالباتی داشتند که جنبش دانشجویی باید برای تحقق آنها تلاش کند. باید برای تحقق این مطالبات برنامه‌ریزی کرد تا با سرعت بیشتری تحقق آن انجام شود.

وی در خاتمه با اشاره به انتخابات مجلس در سال جاری گفت: در انتخابات مجلس تلاش می‌کنیم سخنانی که مقام معظم رهبری و امام (ره) در رابطه با یک نماینده مطلوب داشتند را برجسته کنیم تا مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند البته نگاه ما به جریان و گروه خاصی نخواهد بود.

ارسال نظرات