مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران خبر داد

هزینه ۱۰۷ میلیارد ریالی تامین اجتماعی استان تهران برای بیماران خاص در سال ۹۳

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران، از هزینه ۱۰۷ میلیارد ریالی تامین اجتماعی استان تهران برای بیماران خاص در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۹۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج محمدتقی خسروانی مقدم در نشست خبری خود اظهار کرد: اداره کل درمان استان تهران به عنوان پیشانی سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین ارائه دهنده خدمات درمانی است و بار مسئولیت 30 درصد از بیماران را برعهده دارد.

وی با اشاره به وجود 9 هزار کارمند شاغل در این اداره افزود: 70 درصد در کادر درمانی و 30 درصد در حوزه اداری، مالی و پشتیبانی شاغل هستند، ضمن اینکه در این اداره کل 11 بیمارستان، 2 دی کلینیک، 16 کلینیک تخصصی و 9 درمانگاه کار ارائه خدمات به بیماران را انجام می‌دهند.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: خدمات ما در دو بخش بستری و سرپایی ارائه می‌شود که در بخش بستری در بیمارستان‌ها و دی کلینیک‌ها یک هزار و 789 تخت فعال داریم و در سال 93، بالغ بر 135 هزار و 466 بستری در این بخش انجام شده است. ضمن اینکه حدود 503 هزار نسخه و 688 مورد مراجعه به آزمایشگاه داشتیم. در بخش سرپایی نیز 4 میلیون مراجعه به پزشک عمومی، 3 میلیون و 800 هزار مراجعه به پزشک متخصص و 641 مورد مراجعه به دندان پزشکی داشتیم.

خسروانی مقدم افزود: این اداره کل با دو هزار و 184 پزشک عمومی، یک هزار و 348 پزشک متخصص و 306 دندانپزشک طرف قرارداد دارد. در سال 93 نیز بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد تومان در بخش درمان استان تهران هزینه شده است و آمارها نشان می‌دهد مردم تأمین اجتماعی را در درمان ملکی سازمان می‌بینند.

وی گفت: همچنین در سال 93 تعداد 92 هزار و 437 عمل جراحی و 184 هزار و 368 جراحی سرپایی انجام شده است. ما در سال گذشته گام‌های خوبی در بحث ارتقای نیروی انسانی و نوسازی بیمارستان‌ها انجام دادیم و بیمارستان هدایت به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان با سرعت روبه رشدی در حال ساخت است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: ما در حال تعامل با سازمان‌های مرتبط برای پرهیز از موازی کاری در مورد بیماری‌های خاص هستیم و در سال گذشته در مورد بیماران تالاسمی 95 میلیون ریال هزینه کردیم.

خسروانی مقدم افزود: همچنین در سال 93، بالغ بر 644 مورد پیوند قرنیه و دو هزار و  233 دیالیز در مراکز تأمین اجتماعی انجام شده است و 21 میلیارد ریال هزینه دارویی شیمی‌درمانی و در نهایت  107 میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه‌ای که درخواست‌های القایی از سوی مردم برای آنها ایجاد می‌کند، گفت: مردم معمولاً در روند درمان درخواست‌هایی برای معاینات پزشکی دارند که شاید در روند درمان لازم نباشد و فقط هزینه‌بر است البته لغو این موضوع نیاز به یک بحث فرهنگی دارد و باید به گونه‌های مختلف به مردم اطلاع رسانی شود. ضمن اینکه برای انجام این موضوع از سوی پزشکان هفته‌ای دوبار اختلافات نسخ و درخواست‌های القایی را نظارت می‌کنیم و این موضوع ممکن است حتی به قطع ارتباط پزشک با تأمین اجتماعی منجر شود.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص کارت هوشمند سلامت تصریح کرد: این امر ایده بزرگی است که از یک سال گذشته در سازمان در جریان است اما سیستم جامع و بسترسازی نیاز دارد. این امر از حالت جمع آوری دفترچه‌های درمانی تا ورود اطلاعات پرونده‌های پزشکی و نسخ را در برمی‌گیرد که به صورت رزومه در آن می‌ماند اما کار بسیار دشواری است.

خسروانی مقدم عنوان کرد: ما در سال 93 تلاش کردیم در حوزه تجهیزات پزشکی اقدامات بزرگی انجام دهیم که یکی از آنها ارتقای دستگاه‌های رادیولوژی از حالت آنالوگ به دیجیتال بود که باعث کاهش اشعه‌گیری، پرتوگیری و تکرار تصویربرداری می‌شود. از سوی دیگر فیلم رادیولوژی که تخریبگر محیط زیست بود با شرایط جدید از این چرخه حذف می‌شود.

وی گفت: همچنین دستگاه شتاب‌دهنده رادیوتراپی در مرکز فیاض بخش در حال نصب است و برای نخستین‌بار متخصص طب اورژانس داریم. همچنین اعتباری در حدود سه میلیارد تومان برای خرید بیمارستان صحرایی که در مواقع بحران به آن نیاز است، در نظر گرفتیم.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران همچنین در خصوص مطالبات معوق به مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی گفت: اخیراً مجموعه شرایط اقتصادی و کمبود نقدینگی سازمان باعث شد معوقات مراکز طرف قرارداد به‌وجود بیاید اما در تلاشیم که به زودی این مشکل برطرف شود.

خسروانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: تقریباً همه مراکز این اداره کل به سیستم زباله سوز مجهز هستند و در برخی مراکز که این سیستم را ندارند نیز زباله‌های بیمارستانی و مراکز دیگر منتقل می‌شوند
ارسال نظرات