مهاجرت معکوس به روستاها از جمله رویکرد های اصلی دولت است

فرماندار کوثر گفت: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۸۵۴۲۱۲۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، فرماندار کوثر، علیرضا علیپور گفت: روستاهای این شهرستان کانون اصلی تولید و اشتغال هستند

علیپور در بازدید از روستاهای این شهرستان افزود: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است و باید تلاش کرد کمبود امکانات رفاهی ، فرهنگی و ورزشی در شهرستان باعث مهاجرت نوجوانان و جوانان این مناطق به شهرهای دیگر نشود.

وی گفت: دولت تلاش می کند با بهره گیری از همه ظرفیت ها و توجه به استعدادهای هر منطقه در قالب طرح توسعه روستایی اشتغال و تولید را در روستاها دنبال و از مهاجرت روستاییان جلوگیری کند.

فرماندار کوثر اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغال زا و ارائه طرح های ماندگار و درآمدزا در بخش کشاورزی زمینه ورود سرمایه گذاران متخصص و کارآزموده به این شهرستان را فراهم می کند و تلاش برای معرفی ظرفیت های این منطقه از سوی مسوولان باید بالاتر از این باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به فرصت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل فراوان در مناطق روستایی در صورت توانمندسازی نیروهای بومی فرصت های شغلی زیادی در این مناطق ایجاد می شود.

وی نقش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در این زمینه را مهم دانست و افزود: با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتظار می رود فضای مناسب همدلی و تعاون توسط اعضای شوراها در بین مردم ایجاد شود.

در این بازدید استقرار دهیاری در روستا ، رفع مشکلات آب آشامیدنی ، طرح هادی ، آنتن دهی تلفن همراه ، ضعف ولتاژ برق ، جاده های ارتباطی ، مشکلات زمین های کشاورزی ، افزایش سهمیه آرد روستا و اشتغال جوانان روستایی از مواردی بود که توسط اهالی روستاها مطرح و توسط فرماندار بررسی شد.

ارسال نظرات