توجه به حریم عفاف سنگر زنان در قبال آسیب های مختلف اجتماعی است

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان گفت:پوشش اسلامی برای زنان ما نماد هویت و فرهنگ اسلامی است که توجه به حریم عفاف و حراست از آن سنگر زنان در قبال آسیب های مختلف اجتماعی است.
کد خبر: ۸۵۴۲۲۱۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

ناهید منصوری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: حجاب و پوشش اسلامی به عنوان حکم اولیه اسلام و دستور صریح قرآن و از ضروریات دین می باشد و صیانت از این فریضه مهم و ترویج و گسترش عفاف و حجاب از تکالیف دین و وظیفه هر مسلمانی است که در نهادینه شدن و گسترش آن تلاش جدی نماید.

وی گفت: حجاب نشان دهنده تقوا، پاکدامنی زن مسلمان است و یک ارزش برای زن در جامعه می باشد و و رعایت حجاب و عفاف موجب می شود تا زن به راحتی به آن رتبه معنوی و عالی خود برسد و دچار لغزش نشود.

منصوری بیان کرد: حجاب و عفاف با حفظ سلامتی جامعه برابری می کند و مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست؛ حجاب به معنای مصونیت است نه محدودیت.

وی در ادامه به فرمایشاتی از حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در فرمایشات ایشان در جمع بانوان در رابطه با فریضه حجاب و عفاف آمده است که شما بانوان باید توجه داشته باشید حجابی که اسلام برای شما قرار داده است برای حفظ ارزش های شماست.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان گفت: حجاب نشان دهنده ارزش زن در اجتماع می باشد و پوشش اسلامی برای زنان ما نماد هویت و فرهنگ اسلامی است که توجه به حریم عفاف و حراست از آن از اصیل ترین سنگر زنان در قبال آسیب های مختلف اجتماعی است.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در جامعه کمتر به مسئله حجاب و عفاف توجه می شود و بیشتر در قالب شعار است نه عمل و باید این مسئله را از شعار خارج کرد و کنترل بیشتری نسبت به این امر صورت گیرد.

منصوری در پایان با بیان اینکه ماهواره تاثیر منفی بر روی مسئله حجاب و عفاف افراد جامعه بویژه زنان می گذارد، خاطر نشان کرد: امروزه دشمنان اسلام به شیوه های مختلف به ویژه استفاده از ابزار شبکه های ماهواره ای و اجتماعی افکار و ارزش های دینی و اسلامی مسلمانان را هدف قرار داده اند که باید با برنامه ریزی با این قضیه مقابله شود.

ارسال نظرات