230 گونه گیاهی، در مرحله تحقیقات قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از ایستگه تحقیقات گیاهان داروئی سامیان گفت: در حال حاضر در سطح استان 475 گونه وحشی گیاهان داروئی در دامنه طبیعت شناسائی شده است.
کد خبر: ۸۵۴۳۰۹۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از ایستگاه تحقیقات گیاهان داروئی سامیان گفت: توسعه و گسترش کشت گیاهان داروئی با توجه به مصارف مهم پزشکی و همچنین ایجاد اشتغال و درآمد زائی از اهمیت ویژه ای در برنامه های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان دارد.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان 475 گونه وحشی گیاهان داروئی در دامنه طبیعت شناسائی شده که 230 گونه از آن در این ایستگاه در دست تحقیق بوده و از مهمترین گونه های گیاهان داروئی بشمار می روند بطوری که نزدیک به 15 رقم از آنها در حال انقراض است اما بمنظور حفظ گونه آن بصورت علمی بذور آنها تکثیر می شود.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به کمبود آب که بحران خشکسالی را در کشور تشدید می کند، حتی چنین مراکز تحقیقاتی هم ضرورت دارد برای اصلاح الگوی مصرف شیوه آبیاری خود را به صورت نوین و صنعتی تجهیز نماید. این ایستگاه در آینده نزدیک به سیستم آبیاری قطره ای مجهز می شود.

در این بازدید سروی ابراز امید واری کرد: محققین و کارشناسان در زمینه کشت و توسعه گیاهان داروئی بیش از پیش جدیت کرده تا با دسترسی به اهداف عالی در بحث گیاهان داروئی در سطح کشور به قطب مهم تولیدات این گیاهان تبدیل شده و خدمات شایسته ای برای مردم ارائه دهیم.

ارسال نظرات