قائم مقام وزیر کار مطرح کرد:

اجماع شورای اقتصاد بر عدم استفاده از دلارهای نفتی در واردات

قائم مقام وزیر کاربا بیان اینکه اجرای طرح های اقتصادی هزینه های تولید را کاهش می دهد گفت: مشکلات ۳۰تا۴۰ درصد واحدهای تولیدی با رفع تحریم ها برطرف می شود.
کد خبر: ۸۵۴۳۷۹۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،ابوالحسن فیروز آبادی با بیان اینکه با اجرای طرح های اقتصادی هزینه های تولید کاهش می یابد گفت:بازار کار ایران بتدریج شاهد بهبود و رونق خواهد بود زیرا تحریم ها مشکلات متعددی را برای برخی از واحدهای اقتصادی ایجاد کرده بود.

فیروز آبادی  در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی، افزود: برخی از واحدهای اقتصادی به دلیل نبود نقدینگی(کمبود سرمایه در گرش) و هزینه بالای واردات، دچار مشکل شده بودند.

وی ادامه داد: از آنجا که بسیاری از واحدها به دلیل وجود تحریم ها نمی توانستند مواد اولیه مورد نیاز را از محل خط اعتباری تأمین کنند مجبور می شدند از روش های پرهزینه تری مواد اولیه را از خارج تهیه و وارد کنند که در نهایت این موضوع منجر به افزایش هزینه های تولید می شد.

فیروزآبادی تصریح کرد: 30 تا 40 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی به دلیل نبود سرمایه در گردش بود که با رفع تحریم ها پیش بینی می شود این مشکلات از سر راه واحدها برداشته می شود.

وی با اشاره به توان مهندسی بالای ایران گفت: ایران به لحاط توانمندی بالای نیروی انسانی حتی در دوران تحریم در بسیاری از طرح های مهندسی خارج از کشور برنده می شد اما این موقعیت را به دلیل ناتوانی در تأمین اعتبار و ضمانت نامه های بانکی مورد نیاز از دست می داد. خوشبختانه با بهبود تعاملات بین المللی موانع یادشده رفع خواهد شد و تردیدی نیست که توان مهندسی ایران می تواند در بسیاری از کشورها مجری طرح‌های اقتصادی باشد.

وی با اشاره به آنکه متوقف کردن شرایط اقتصادی نامطلوب زمانبر است، گفت: رونق اقتصادی هم به زمان نیاز دارد و تحولات یک شبه رخ نمی دهد.زمانی که هزینه تولید کاهش یابد و توان اقتصادی مردم هم با رونق اقتصادی افزایش یابد، تحرکی در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

 فیروزآبادی در خصوص نگرانی از پول‌هایی که با رفع تحریم ها به ایران برگشت داده می شود، گفت: این دغدغه مقام معظم رهبری و دولت است که این پول‌ها صرف توانمندی پایه های تولید در کشور شود.نشست های متعددی در شورای اقتصاد در دولت برگزار شد و تلاش‌های زیادی صورت گرفته که منابع آزاد شده به سمت واردات نرود و همانگونه که در سال‌های گذشته بیماری هلندی اقتصاد کشور را در بر گرفت به بیماری اقتصادی از این دست مواجه نشویم.

ارسال نظرات