وزیر اطلاعات پاکستان:

خط لوله صلح را به سرعت تکمیل می‌کنیم

وزیر اطلاعات پاکستان تأکید کرد با توجه به فرصت پیش آمده در راستای توافق هسته ایران با گروه ۵+۱، این کشور به سرعت خط لوله صلح را به دلیل نیاز بالای خود به انرژی تکمیل خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۱۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از پاک‌آبزرور، پرویز رشید، وزیر اطلاعات پاکستان، طی سخنانی روز گذشته تأکید کرد که این کشور با توجه به نیاز بالای خود به انرژی، به سرعت خط لوله  انتقال گاز ایران به این کشور را تکمیل خواهد کرد.

این مقام پاکستانی تأکید کرد، طی سال های گذشته و علی رغم فشارهای بین المللی شدید بر این کشور،‌پاکستان هرگز نسبت به اجرای این خط لوله عقب نشینی نکرده است و توافق اخیر ایران و گروه 5+1 فرصت بسیار مناسبی را برای تسریع در اجرای این خط لوله برای این کشور ایجاد کرده است.

رشید تأکید کرد، اجرای این پروژه می تواند صنعت این کشور را متحول کرده و در نتیجه اقتصاد آن را رشد دهد و در نتیجه نرخ اشتغال را به میزان قابل توجهی در این کشور افزایش دهد.

این خط لوله قرار است سالانه میلیارد ها متر مکعب گاز را از ایران به پاکستان منتقل کند و سهم قابل توجهی از نیاز این کشور به انرژی را تأمین کند.

ماه‌هاست که ایران بخش واقع در خاک کشور این خط لوله را تکمیل کرده است و در حال حاضر اجرای این پروژه در پاکستان با تأخیر همراه بوده است.

ارسال نظرات