393 کشته و زخمی به دلیل نقص فنی در خودروهای جنرال موتورز/ مشکل فنی 10 ساله که برطرف نمی‌شود

وجود نقص فنی در سیستم سوئیچ استارت خودروهای تولیدی جنرال موتورز تا کنون 393 کشته و زخمی در آمریکا داشته است این مشکل فنی 10 سال است سابقه دارد و مسئولان این شرکت برطرف نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۴۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از ای بی سی نیوز، بنا به اعلام یک صندوق که برای پرداخت دیه به قربانیان تصادفات خودروهای شرکت خودروسازی جنرال موتورز تشکیل شده است، نقص فنی در سیستم سوئیچ استارت خودروهای تولیدی این شرکت آمریکایی تا کنون 393 کشته و زخمی بر جای داشته است.

این آمار که تا دیروز به روز رسانی شده است نشان می دهد این نقص فنی طی هفته گذشته کشته نداشته است اما در این هفت روز سه نفر به دلیل وجود این نقص فنی در خودروهای خود دچار حادثه شده و زخمی شده اند.

بر اساس گزارش این صندوق، تا کنون 4342 مورد شکایت به این صندوق درباره دخیل بودن این نقص فنی در وقوع تصادفات در آمریکا ارائه شده است که این صندوق حدود 285 مورد از این تعداد را تأیید کرده است و حدود 84 درصد از آن ها را نیز رد کرده است.

تاکنون جنرال موتورز حدود 2.6 میلیون خودرو را به وجود دلیل نقص در سیستم سوئیچ استارت خودرو به نمایندگی ها این شرکت در سراسر آمریکا فرا خوانده است.

نکته قابل توجه این است در حالی که حدود یک سال از بر ملا شدن وجود این نقص فنی در خودروهای جنرال موتورز می گذرد و این شرکت طی این مدت اقدام به فراخواندن میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی خود کرده است، مستندات نشان می دهد که جنرال موتورز حدود یک دهه است که از وجود این نقص فنی در خودروهای خود خبر داشته و برای رفع این نقص اقدامی نکرده است.

این خودروها به دلیل وجود نقص فنی در سیستم سوئیچ خود، در مواجه با سرعت گیر ها و ضربات شدید برق خودرو به طور کامل قطع شده و در پی آن سیستم هیدورلیک فرمان و ترمز نیز از کار می افتند که شرایط بسیار خطرناکی را برای راننده و سرنشینان خودروها بوجود می آورد.

ارسال نظرات