سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی

خرید تضمینی گندم به مرز 6 میلیون تن رسید

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون 5 میلیون و 964 هزار و 400 تن گندم به ارزش 69 هزار و 407 میلیارد ریال خریداری شده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۷۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ،حشمت‌الله نظری عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون، گندم کشاورزان به ارزش 69  هزار و 407 میلیارد ریال خریداری شده و مبلغ 451 هزار و 487 میلیارد ریال هم به حساب گندمکاران واریز شده است.

وی افزود: از دهه سوم فروردین و آغاز برداشت گندم تاکنون 5 میلیون و 964 هزار و 400 تن گندم در قالب 928 هزار محموله خریداری شده است.

سخنگوی خرید تضمینی بانک کشاورزی با بیان اینکه کار خرید گندم در 30 استان  و در 944 مرکز فعال خرید در حال انجام است، اظهار داشت: گندم از استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان رضوی و جنوبی و خوزستان در حال خرید است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بهای گندم خریداری شده تا پایان هفته جاری توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای بانک‌ها تأمین و به حساب کشاورزان واریز شود.

نظری تصریح کرد: سامانه ویژه خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی در راستای سرعت بخشیدن به عملیات خرید گندم و واریز پول به حساب کشاورزان گندمکار توسط بانک کشاورزی طراحی شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز خرید تضمینی گندم تا پایان سال 84 با عاملیت بانک کشاورزی انجام می‌شد.

عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: پول گندمکاران کشور از منابع بانک کشاورزی به صورت آنی توسط سامانه ویژه خرید تضمینی گندم این بانک پرداخت می‌شود.

ببراساس این گزارش ، طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری 1155 تومان و قیمت هر کیلوگرم گندم دوروم 1188 تومان است.

این گزارش می‌افزاید: طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری حدود 11 میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود 8 میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

ارسال نظرات