پیشرفت 35 درصدی طرح آب‌رسانی عنبران / تامین آب عنبران از اراضی قره چناق

رئیس اداره منابع آب منطقه‌ای شهرستان نمین گفت: طرح آب‌رسانی به شهر مرزی عنبران پیشرفت فیزیکی 35 درصدی داشته و در صورت تامین 35 میلیارد ریال، این طرح ظرف دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۶۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

رحمت سلیمی رئیس اداره منابع آب منطقه‌ای شهرستان نمین در گفتگو با خبرگزاری بسیج از نمین، با اشاره به اهداف اجرای طرح آب‌رسانی به شهر مرزی عنبران اظهار کرد: این طرح جهت تأمین آب کمکی شرب عنبران از چاه‌های آب فاضلاب شهری موجود در اراضی قره چناق اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح 10 کیلومتر لوله‌گذاری شده که هفت کیلومتر آن با قطر و سایز 355 میلی‌متری و سه کیلومتر آن با سایز 255 میلی‌متر پلی‌اتیلن انجام شده است.

رئیس اداره منابع آب منطقه‌ای نمین افزود: محل تأمین اعتبار این طرح از اعتبارات ماده 10 و 12 خشک‌سالی و تنش آبی بوده و تاکنون 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه آب‌رسانی عنبران 35 میلیارد ریال نیازمند است، اظهار کرد: این پروژه پیشرفت فیزیکی 35 درصدی داشته و در صورت تأمین اعتبار، ظرف دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

سلیمی گفت: برای طرح آب‌رسانی عنبران چهار نقطه قره چناق، محل ایستگاه پمپاژ آب در نمین، جید و عنبران در نظر گرفته شده که پس از اتمام خطوط لوله‌گذاری آب در مدار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب نمین در اوج بار 44 لیتر در ثانیه است، بیان کرد: در طرح آب‌رسانی عنبران آب با سرعت 10 لیتر بر ثانیه تزریق خواهد شد.

این مسئول در مورد تخریب آسفالت چندماهه خیابان وحدت نمین گفت: بحث عملیات انتقال آب از لحاظ هیدرولیکی محاسبه و محل‌های عبور خطوط طراحی‌شده و بر اساس آن‌ها خطوط لوله‌گذاری می‌شوند.

وی افزود: در صورت قرار گرفتن مسیر لوله‌گذاری در اراضی کشاورزی، جهت آزادسازی اراضی باید هزینه پرداخت می‌شد.

سلیمی گفت: به دلیل محدودیت منابع اعتباری و صرفه‌جویی در اعتبارات، مسیر لوله‌گذاری‌های آب در حریم جاده طراحی و اجرا شده است.

وی بیان کرد: شهرداری و اداره راه و شهرسازی و اداره گاز در خصوص بازگشایی مسیر خطوط لوله‌گذاری طرح همکاری‌های لازم را با در نظر گرفتن موارد قانونی داشته‌اند.

وی گفت: برای تخریب آسفالت مسیر لوله‌گذاری واقع در خیابان وحدت مبلغ 300 میلیون ریال خسارت پرداخت شده است.

رئیس اداره منابع آب منطقه‌ای نمین بیان کرد: اداره راه و شهرسازی نیز حریم 17/5 متری را تعیین کرده است تا با اعتراض شهروندان مواجه نشویم.

ارسال نظرات